کد خبر: ۱۶۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 28
روز چهارشنبه مورخ ۲۹/۰۶/۹۶ ساعت ۱۳:۰۰ زن ۲۸ ساله ای که درهفته ۳۸ بارداری (زایمان دوم) بود به خاطر سرفه‌های مقاوم به درمان که از سه هفته قبل شروع شده و به درمان‌های قبلی پاسخ نداده بود به کلینیک بیمارستان مراجعه کرد
شفا آنلاین>سلامت>معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در پی مرگ تلخ مادر باردار در یکی از بیمارستان‌های کرج ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده متوفی دراین باره توضیحاتی داد.

به گزارش شفا آنلاین،در این توضیح آمده است:

روز چهارشنبه مورخ ۲۹/۰۶/۹۶ ساعت ۱۳:۰۰ زن ۲۸ ساله ای که درهفته ۳۸ بارداری(Pregnancy) (زایمان دوم) بود به خاطر سرفه‌های مقاوم به درمان که از سه هفته قبل شروع شده و به درمان‌های قبلی پاسخ نداده بود به کلینیک بیمارستان مراجعه کرد. ابتدا بیمار توسط متخصص زنان ویزیت شده و سپس به متخصص عفونی بیمارستان ارجاع می‌شود. بلافاصله هم جهت بررسی و پیگیری‌های لازم بستری می‌شود.

 اقدامات اولیه جهت ارزیابی بیمار صورت گرفته و درخواست مشاوره‌های متعدد از جمله زنان و قلب انجام شده و مشاوره‌های درخواستی و تمامی اقدامات دستور داده شده  طی دو روز اول بستری، پیگیری و انجام می‌شود. ازآنجا که زن جوان دچار بیماری زمینه‌ای قلبی شدید از ماه‌ها قبل بوده است، بیمار دچار مشکل ریوی حاد و در ادامه شوک قلبی می‌شود، با توجه به شرایط اورژانسی(emergency) بیمار در ساعت ۲۴:۰۰ سزارین اورژانسی صورت گرفته و نوزاد پسر با ضربان قلب و تنفس ضعیف متولد می‌شود.

بلافاصله تمامی اقدامات احیا توسط متخصص بیهوشی برای نوزاد انجام می‌شود و هماهنگی‌های لازم جهت انتقال نوزاد به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان صورت می‌گیرد ولی متأسفانه اقدامات احیا موفقیت‌آمیز نبود و نوزاد فوت کرد. مادرش نیز سریع به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. ساعت ۰۳:۵۰ بیمار دچار ایست قلبی(Heart failure) تنفسی شد و متأسفانه با وجود همه اقدامات درمانی گروه تخصصی و طول کشیدن بیش از دو ساعت عملیات احیا و اقدام به ۵ بار شوک قلبی جهت نجاتش، سرانجام در ساعت ۵:۰۰ صبح روز جمعه ۳۱/۰۶/۹۶ مادر فوت کرد.ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: