کد خبر: ۱۶۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 24
محسن اسدی لاری قائم مقام وزارت بهداشت و درمان کشورمان در نشستی با نمایندگان جامعه پزشکی ایرانیان در رومانی ضمن تاکید بر سیاست اصولی نظام آموزش پزشکی کشورمان در جهت جذب حداکثری نیروهای مستعد و باکیفیت که در خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند، مراتب آمادگی کامل وزارت بهداشت را در این زمینه و همکاری های درمانی و بهداشتی با رومانی اعلام کرد.
شفا آنلاین>سلامت>محسن اسدی لاری قائم مقام وزارت بهداشت و درمان کشورمان در نشستی با نمایندگان جامعه پزشکی ایرانیان در رومانی ضمن تاکید بر سیاست اصولی نظام آموزش پزشکی کشورمان در جهت جذب حداکثری نیروهای مستعد و باکیفیت که در خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند، مراتب آمادگی کامل وزارت بهداشت را در این زمینه و همکاری های درمانی و بهداشتی با رومانی اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین،رامتین حدیقی' مدیر خدمات آموزشی وزارت بهداشت کشورمان نیز در این نشست که روز یکشنبه در سفارت ایران در بخارست و با حضور 'حمید معیر' سفیر کشورمان برگزار شد، مهمترین مسایل و مشکلات مرتبط با حوزه های آموزشی و حرفه ای هموطنان شاغل در بخش های مختلف درمانی و بهداشتی رومانی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در این نشست رئوس سیاست های حاکم بر جذب فارغ التحصیلان ایرانی و نحوه عملکرد شوای عالی ارزشیابی مدارک در خصوص تطبیق وضعیت تحصیلی و صدور مجوزهای لازم جهت اشتغال بکار این دسته از هموطنان در سیستم درمانی کشورمان را تبیین کرد.

حدیقی در این نشست گفت: با عنایت به تحقیقات جامع وزارت بهداشت هم اکنون نظام رتبه بندی علمی که در سطح جهان بصورت یکسان مورد پذیرش کشورهای مختلف است، ملاک عمل و ارزیابی مدارک علمی دانش اموختگان کشورمان قرار می گیرد.

در ادامه این جلسه جمعی از دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی و رشته های مرتبط ضمن اعلام آمادگی برای بازگشت به میهن اسلامی پس از فراغت از تحصیل، اهم انتظارات و مطالبات خود از نظام آموزشی و درمانی کشورمان را بیان کردند.

هیات اعزامی کشورمان به بخارست در ادامه برنامه ها از مراکز معتبر آموزش پزشکی رومانی بازدید بعمل آورد و ضمن ملاقات با رییس و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه خصوصی «تیتو مایورسکو» رومانی از نزدیک در جریان شیوه های تحصیل و تحقیقات علمی در این کشور قرار گرفتند.

شایان ذکر است هم اکنون تعداد زیادی از پزشکان متخصص و جراحان معروف کشورمان در سطح بین المللی که از دانشگاه های رومانی فارغ التحصیل شده و پس از تکمیل مراحل تحصیلی و کسب تخصص های سطوح عالی به میهن اسلامی مراجعت کرده اند، در چارچوب سیستم بهداشت و درمان کشورمان به هموطنان ارائه خدمات می کند.

با عنایت به سوابق دیرینه همکاری های ایران و رومانی در حوزه آموزش علوم پزشکی انتظار می رود نتایج سفر هیات اعزامی وزارت بهداشت به رومانی زمینه لازم را فراهم آورد تا ظرفیت های بهینه فارغ التحصیلان این رشته ها در سیستم درمانی کشورمان به نحو شایسته مورد استفاده قرار گیرند.

هیات اعزامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به ریاست دکتر محسن اسدی لاری قائم مقام وزارت بهداشت جهت شرکت در سمپوزیوم بین المللی مبارزه با بیماری های عفونی به بخارست پایتخت رومانی سفر کرده است،
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، آموزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: