کد خبر: ۱۶۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 25
دستگاه نمونه قابلیت اندازه گیری ویژگی‌های هر باکتری مانند E.coli را با سرعت بالا دارد. به این ترتیب نیاز به به کشت باکتری در آزمایشگاه یا آزمایش‌های حساسیت به آنتی بیوتیک (که نتیجه آنها دو تا ۱۴ روز بعد مشخص می‌شود) را از بین می‌برد.
       

شفا آنلاین:محققان انگلیسی یک میکرو‌تراشه ساخته‌اند که طی چند دقیقه عفونت چشمی را ردیابی می‌کند. به کمک این میکرو‌تراشه نیاز به آزمایش‌های تخصصی طولانی مدت که نتیجه آنها دو تا ۱۴ روز بعد مشخص می‌شود، از بین می‌رود.


دستگاه نمونه قابلیت اندازه گیری ویژگی‌های هر باکتری مانند E.coli را با سرعت بالا دارد. به این ترتیب نیاز به به کشت باکتری در آزمایشگاه یا آزمایش‌های حساسیت به آنتی بیوتیک (که نتیجه آنها دو تا ۱۴ روز بعد مشخص می‌شود) را از بین می‌برد. مهندسان و پزشکان دانشگاه بیمارستان UHS انگلیس برای آزمایش از بافت‌های مبتلا به عفونت در آزمایشگاه استفاده کردند و اکنون نیز تصمیم دارند برنامه آزمایش این تراشه را برای ۳۰ بیمار در آفریقا و جنوب شرقی آسیا اجرا کنند. عفونت‌های قرنیه چشم زمانی اتفاق می افتد که این بخش از چشم به دلیل برخورد یکشی خارجی آسیب دیده باشد و باکتری و میکروارگانیسم‌های دیگر در آن رشد می‌کند. بیشتر اوقات دلیل اصلی این نوع عفونت لنزهای چشمی است.سپید
Gizmag

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: