کد خبر: ۱۶۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 16
بیماری آلزایمر در ابتدا به تخریب ذهن و حافظه منجر می شود در نهایت توان راه رفتن و بلعیدن را هم از افراد می گیرد
شفا آنلاین>سلامت>امروزه دهها میلیون نفر در سراسر جهان از عوارض ناشی از ابتلا به بیماری آلزایمر رنج می برند و پیشرفت فناوری هوش مصنوعی امکان شناسایی سریع تر این بیماری را ممکن کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، بیماری آلزایمر در ابتدا به تخریب ذهن و حافظه منجر می شود در نهایت توان راه رفتن و بلعیدن را هم از افراد می گیرد.

محققان دانشگاه باری ایتالیا و موسسه Nazionale di Fisica Nucleare در این کشور فناوری هوش مصنوعی پیشرفته ای را ابداع کرده اند که تشخیص بیماری آلزایمر را یک دهه قبل از پزشکان ممکن می کند. بدین منظور از روش اسکن غیرتهاجمی مغز با روش ام آر آی استفاده می شود.

شناسایی زودهنگام امکان ابتلا به بیماری آلزایمر(Alzheimer) به بیماران امکان می دهد به سرعت شیوه زندگی خود را تغییر دهند تا بتوانند جلوی پیشرفت این بیماری مهلک را بگیرند.

برای ابداع فناوری یادشده، اطلاعات مربوط به اسکن مغز ۶۷ بیمار مبتلا به آلزایمر از جمله اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت آنها در اختیار ابزار هوش مصنوعی(Artificial intelligence) یادشده قرار گرفت و از این طریق داده های مربوط به ۱۴۸ شاخص گوناگون تجمیع شد.

دقت این روش در تشخیص زودهنگام ابتلا به بیماری آلزایمر ۸۶ درصد است و از همین طریق می توان تفاوت میان یک مغز سالم و یک مغز در حال ابتلا به بیماری آلزایمر را با دقت ۸۴ درصد برآورد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: