کد خبر: ۱۶۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 07
معمولا بیماران مبتلا به سرطان کبد (HCC) با داروی سورافنیب درمان می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد کاهش دوز دارو در شروع درمان نتایج بهتری دارد
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات محققان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد دوز پایین شیمی‌درمانی در شروع درمان سرطان کبد نتایج اثربخشی دارد.

به گزارش شفا آنلاین، معمولا بیماران مبتلا به سرطان کبد (HCC) با داروی سورافنیب درمان می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد کاهش دوز دارو در شروع درمان نتایج بهتری دارد. محققان گزارش داده‌اند که متوسط بقای بیماران درمان شده با دوز پایین‌تر، 198 روز و بیماران درمان شده با دوز کامل 195 روز بوده است. یکی دیگر از مزایای شروع درمان با دوز پایین‌تر، کاهش عوارض جانبی است که در بیشتر بیماران دیده می‌شود. کاهش هزینه‌های درمان نیز از مزایای دیگر این روش است. این دارو یکی از مهمترین داروهای تایید شده سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان HCC است.

به گزارش موسسه ملی سرطان آمریکا، سرطان کبد (HCC) سومین علت عمده مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان محسوب می شود. این بیماری معمولا در افراد بالای 50 سال و به خصوص در مردان دیده می شود.

سیروز یا زخم شدن کبد، هپاتیت(hepatitis) B و C ، عفونت ویروسی، التهاب مزمن کبد، هموکروماتوز (تجمع آهن در بدن) و مصرف الکل، مهمترین دلایل ابتلا به سرطان کبد هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: