کد خبر: ۱۶۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 07
برخي معتقدند که پراکسيس ممکن است واکنشي در تداخلات دندان‌ها و حتي يک ترميم يا بلند بودن سطح دندان باشد که موجب تحريک و در نتيجه دندان قروچه مي‌شود
شفاآنلاین>سلامت> يک متخصص دندان‌پزشکي کودکان با اشاره به عواملي که باعث دندان قروچه مي‌شود، گفت: برخي معتقدند که پراکسيس ممکن است واکنشي در تداخلات دندان‌ها و حتي يک ترميم يا بلند بودن سطح دندان باشد که موجب تحريک و در نتيجه دندان قروچه مي‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، غلامحسين رمضاني، متخصص دندان‌پزشکي کودکان با بيان اين‌که پراکسيس، دندان قروچه يا سايش دندان‌ها عبارت است از سايش يا به هم زدن غيرطبيعي دندان‌ها که معمولا در خواب انجام مي‌شود، گفت: برخي کودکان و حتي بزرگسالان در هنگام بيداري نيز اين عمل را انجام مي‌دهند.

وي در ادامه به عواملي که باعث دندان قروچه مي‌شود نيز اشاره و بيان کرد: بعضي مواقع، عوامل موضعي دخيل هستند. برخي معتقدند که پراکسيس ممکن است واکنشي در تداخلات دندان‌ها و حتي يک ترميم يا بلند بودن سطح دندان باشد که موجب تحريک و در نتيجه دندان قروچه مي‌شود.

اين متخصص دندان‌پزشکي (Dental)کودکان ادامه داد: بعضي عوامل سيستميک نيز مطرح هستند؛ مانند انگل‌هاي روده‌اي، کمبود تغذيه و آلرژي، اختلالات اندوکرايم يا غدد مترشح درون ريز که مي‌توانند عوامل دندان قروچه باشند.

وي تصريح کرد: بعضي عوامل روحي و رواني (Mental)نيز براي اين مشکل مطرح شده که نوع پيچيده‌اي است و بايد مورد نظر قرار گيرد که معمولا آسيب‌هايي ايجاد مي‌کند؛ مخصوصا بعد از خواب ممکن است فرد دچار خستگي در مفصل گيجگاهي شود و عضلات صورت درد کند و حساسيت‌هايي در دندان‌ها ممکن است ايجاد شده باشد.

اين متخصص دندان‌پزشکي کودکان با اشاره به اين‌که براي درمان اين عادت بايد عوامل سيستميک را حذف و به پزشک مراجعه کرد، اظهار کرد: پيش از هر اقدامي نخست بايد دندان‌ها را بررسي کنيم که اگر مشکلي داشت آن‌ها را ترميم و اگر همه راه‌ها انجام شد و باز به نتيجه نرسيديم مي‌توانيم از وسيله‌اي به نام نايت گارد يا مودکارد استفاده کنيم که توسط دندان‌پزشک ساخته مي‌شود. استفاده از اين وسيله براي اين است که از عوارض سايش جلوگيري شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: