کد خبر: ۱۶۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 01
در حوزه کیفیت داروهای داخلی، جایزه ملی کیفیت در کشور داریم که هر ساله شرکت‌های داروساز برتر را انتخاب و معرفی می‌کند لذا در این حوزه اقدامات موثری انجام گرفته است

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه عدم کیفیت داروهای داخلی نسبی است، گفت: نظارت سازمان غذا و دارو برای رعایت استانداردهای تعیین شده باید افزایش یابد.

به گزارش شفا آنلاین، عباسعلی پوربافرانی در خصوص کیفیت داروهای تولید داخل، گفت: در حوزه کیفیت داروهای داخلی، جایزه ملی کیفیت در کشور داریم که هر ساله شرکت‌های داروساز برتر را انتخاب و معرفی می‌کند لذا در این حوزه اقدامات موثری انجام گرفته است.

نماینده مردم نائین‌، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم کیفیت داروهای داخلی نسبی است، تصریح کرد: گاها در مسیر تولید داروها اشکالاتی پیش می‌آید که به کیفیت دارو لطمه می‌زند اما این اشکالات موقتی است و نمی‌توان ان را به تمامی داروهای تولید داخل نسبت داد.

وی افزود: هم‌اکنون برای تولید داروهای داخل استانداردهایی تعیین شده و پیش از آن هم باید مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه به ویژه سازمان غذا و دارو اخذ شود، لذا به راحتی با سلامت مردم بازی نمی‌شود. در حقیقت تولیداتی که به بهره‌برداری رسیده سیر تکاملی را طی کرده اند اما شاید در رقابت با تولیدات خارجی در سطوح پایین‌تری قرار گیرند.

پوربافرانی معتقد است: مقایسه تولیدات داروی داخل و خارج و مهر بی‌کیفیتی بر داروهای تولید داخل درست نیست، زیرا این نوع مقایسه‌ها نظام سلامت(Health) را زیر سوال می برد، هم‌اکنون بهترین متخصصان هم داروهای ایرانی را تجویز می‌کنند لذا عدم کیفیت داروهای داخلی مطلق نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،گفت: جایزه ملی کیفیت یکی از اقدامات برای ارتقا کیفی داروهای تولید داخل است اما مطمئنا در مسیر نظارت و ارزیابی عملکرد شرکت‌های دارویی باید دقت و نظارت بیشتری اعمال شود. لذا سازمان غذا و دارو باید نظارت‌‌ها را بیشتر کند تا استانداردهای تعیین شده رعایت شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: