کد خبر: ۱۶۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 31
مدیرعامل بانک رفاه گفت: در نظام بانکی، ریسک اعتباری مهم ترین ریسک است و باید به صورت مستمر رصد و پایش شود
شفاآنلاین>بیمه و بانک>مدیرعامل بانک رفاه گفت: در نظام بانکی، ریسک اعتباری مهم ترین ریسک است و باید به صورت مستمر رصد و پایش شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمدعلی سهمانی در دومین روز از همایش بانکداری اسلامی ضمن ارائه مقاله مشترک ریسک اعتباری و امتیاز دهی با بیداری مدیر امور نظارت این بانک، گفت: ریسک در نظام بانکی طبقه بندی‌های مختلفی دارد، اما ریسک اعتباری از حساسیت و اهمیت بالایی بسیار بالایی برخوردار است.

 وی با بیان اینکه بانک ها برای آنکه بتوانند ریسک اعتباری خود را کنترل کنند باید به اطلاعات جامع و کاملی از مشتریان(Customers) دسترسی داشته باشند، افزود: بانک هایی که در جمع آوری اطلاعات از مشتریان خود موفق عمل کرده اند، مدیریت ریسک بهتری نیز داشته اند. سهمانی در ادامه ضمن تشریح تکنیک های اعتباری و امتیاز دهی، گفت: فعالیت های اعتباری در یک لحظه صورت نمی گیرد و مستلزم فرایندهای مختلفی است؛ امتیاز دهی اعتباری هم با این فرایندها منطبق است.

مدیرعامل تصمیم گیری سریع و تسریع در انجام فرایندها را از جمله نتایج (Results)و مزایای امتیاز دهی اعتباری عنوان کرد و اظهار داشت: بانک هایی که از این ابزار استفاده می کنند در تصمیم گیری های خود بسیار چابک تر عمل می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: