کد خبر: ۱۶۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 31
محققان پس از کنار هم گذاشتن داده‌های ۱۸۵ مطالعه نتیجه گرفتند که غلظت اسپرم بین سال‌های ۱۹۷۳ و ۲۰۱۱ به طور میانگین ۵۲ درصد و تعداد آن حدود ۵۹ درصد کاهش داشته است.
شفا آنلاین: بازبینی شواهد نشان می‌دهد که تعداد اسپرم در کشورهای غربی در سال‌های اخیر نصف شده است. این امر بیانگر یک افول مداوم و چشمگیر در سلامت جنسی مردان <Men's Sexual Health>است.

به گزارش شفا آنلاین: محققان پس از کنار هم گذاشتن داده‌های ۱۸۵ مطالعه نتیجه گرفتند که غلظت اسپرم بین سال‌های ۱۹۷۳ و ۲۰۱۱ به طور میانگین ۵۲ درصد و تعداد آن حدود ۵۹ درصد کاهش داشته است.


شانا سوان، محقق ارشد مطالعه، گفت: «ما دریافتیم که تعداد و غلظت اسپرم کاهش چشمگیری داشته است و همچنان در کشورهای غربی در حال افول می‌باشد.»

سوان، استاد طب محیطی، گفت: «ما اطلاعات زیادی راجع به مردان کشورهای غیر غربی نداریم، برای همین نمی‌توانیم راجع به بقیه دنیا هم نتیجه‌گیری کنیم.»

اما او گفت: «در اروپا، امریکای شمالی، نیوزیلند و استرالیا، این افول‌ها پررنگ، چشمگیر و مداوم هستند.»

به گفته سوان، یافته‌های جدید در ۲۵ امین سالگررد اولین مطالعه مشاهده‌ای افت اسپرم به دست آمد. مطالعه اصلی که در سال ۱۹۹۲ چاپ شده بود، نشان داد که تعداد اسپرم در طی ۵۰ سال گذشته، ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سوان گفت: «این قضیه در طول ۲۵ سال گذشته تغییری نداشته است. هر اتفاقی که در حال وقوع است، موقتی نیست.»MedLinePlus،

برچسب ها: اسپرم ، سلامت جنسی ، مردام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: