کد خبر: ۱۶۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 28
توجه رییس جمهور به حوزه سلامت با همت وزیر بهداشت، در طرح تحول نظام سلامت تجلی یافت.

شفا آنلاین>سلامت>رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت پس از سال‌ها کم توجهی، در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: توجه رییس جمهور به حوزه سلامت با همت وزیر بهداشت، در طرح تحول نظام سلامت تجلی یافت.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی‌اصغر پیوندی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم نقطه عطفی در حوزه سلامت(Health) این دانشگاه بود، اظهار کرد: توجه رییس جمهور به حوزه سلامت همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، به همت وزیر بهداشت(Minister of Health) در طرح تحول نظام سلامت تجلی پیدا کرد تا پس از سال‌ها کم توجهی، این حوزه نیز مورد توجه دولت قرار گیرد. علی‌رغم کاستی‌ها و محدودیت‌ها دستاوردهای حوزه سلامت در دولت یازدهم چشمگیر بود. اگرچه این طرح در میانه راه به محدودیت منابع مالی دچار شد، اما پایمردی و صبر فعالان این حوزه باعث شد این طرح ادامه پیدا کند.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی مجموعه گسترده‌ای از خدمات متنوع است. این دانشگاه ۱۶ هزار کارمند، ۱۹ بیمارستان، ۶۴ مرکز تحقیقاتی، ۱۰۵ گروه آموزشی، ۱۴ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه مسوولیت سلامت پنج میلیون شهروند تهرانی را نیز برعهده دارد. مهم‌ترین سرمایه ما برای تامین این حجم گسترده‌ از خدمات، نیروی انسانی شایسته و تحول‌گرایی است که اجازه نمی‌دهند کمبودها در انجام ماموریت آنها خللی ایجاد کند.

پیوندی تصریح کرد: این دانشگاه تلاش کرد که اعتدال و میانه‌روی، شایسته‌سالاری، ترویج روحیه همکاری، عمل‌گرایی و تحول‌گرایی را بر مجموعه فعالیت‌های خود حاکم کند. در این دوره چهار ساله دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جایگاه ممتاز خود را حفظ کرد.

وی بالاترین رشد امتیازات پژوهشی، رشد دو برابری تولیدات علمی و افزایش ۷۵ درصدی سرانه مقالات را بخشی از دستاوردهای این دوره از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد و گفت: ورود دانشگاه به رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی پژوهشی، افزایش تسهیلات و حمایت از طرح‌های پژوهشی جزو دستاوردهای ما در چهار سال گذشته بوده است.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در خصوص دستاوردهای چهار سال گذشته این دانشگاه در حوزه توسعه و مدیریت منابع نیز توضیح داد و گفت: نهایی شدن توافقات با جهاد کشاورزی و آستان قدس، افزوده شدن ۱۲ هزار متر مربع به پردیس مرکزی و پیشرفت برنامه تجمیع و بهسازی فضاهای فیزیکی دانشگاه را می‌توان بخشی از اقدامات مثبت حوزه توسعه و مدیریت منابع بر شمرد.

پیوندی به اجرای موفقیت‌آمیز بسته‌های طرح تحول نظام سلامت، توسعه فضاهای درمانی، افزوده شدن ۱۸ هزار مترمربع فضای بیمارستانی جدید، بهسازی و گسترش ۸۰ هزار متر مربع فضای درمانی در طول مدت فعالیت خود اشاره کرد و گفت: تکمیل شبکه‌های بهداشتی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات سلامت غذا، برنامه ملی پالایش آلاینده‌ها، طراحی و شروع عملیات خوابگاه ۷۰۰ نفره دانشجویان، اخذ گواهینامه اعتباربخشی بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد خارجی جزو دستاوردهای ما در حوزه‌های بهداشت، دانشجویی و بین‌الملل بوده است.

برچسب ها: دولت ، بهشتی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: