کد خبر: ۱۶۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 29
این زن و شوهر نتوانسته بودند رابطه درستی برقرار كنند. هر دو دلشان می‌خواست پیش هم بخوابند، با هم رابطه داشته باشند و ارضا شوند اما هركدام راه خودشان را می‌رفتند و نمی‌توانستند یك مسیر مشترك پیدا كنند . مثل بسیاری از مردم، اینها هم ارضا نشدن زن را غیر عادی نمی‌دانستند. یعنی اصلا مهم نیست كه زن ارضا بشود یا نشود!
شفا آنلاین: زن 25 ساله ای چند مدتی به دلیل مشكلات گوارشی و چاقی به پزشكان متخصص مختلف مراجعه كرده بود تا اینكه سرانجام بیمارمن هم  شد. دو سال بود كه قرص پیشگیری ازبارداری مصرف می‌كرد. شوهرش را دوست داشت و از زندگی زناشویی‌اش راضی بود. عاشق آشپزی بود ولی همیشه زیاد غذا درست می‌كرد. دور ریختن غذا را هم اسراف می‌دانست و باقیمانده غذاها را خودش می‌خورد . ولی باورش این بود که  علت چاقی اش مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری است! 

ولی من پس ازبررسی های لازم نظرش را رد كردم و به طورکامل در باره علل اضافه وزن برایش توضیح و به سوالاتش پاسخ دادم. تا حد زیادی حرف‌هایم را قبول كرد. وقت جلسه مشاوره به پایان رسید و او بلند شد تا برود اما دوباره نشست. ناراحت بود. گفت : «من از راربطه زناشویی وجنسی با شوهرم به هیچ عنوان  راضی نیستم . درباره ارضای جنسی فقط چیزهایی شنیده‌ام اما  تا به حال آنرا -ارگاسم -حس نكرده‌ام. کنار همسرم که هستم تحریك می‌شوم امااین تحریك خیلی زود  خاموش می‌شود. شوهرم كلافه شده.»

طی جلسه بعدی که داشتیم مفصل صحبت كردیم. این زن و شوهر به راستی  رابطه خوبی داشته‌اند و هر وقت دلشان می‌خواست با هم رابطه داشتند. ولی انتظارات شوهر مشكل‌ساز شده بود. مرد دوست داشت زنش برای او مادری كند. تر و خشكش كند. زن از این حالت بسیار ناراحت بود ولی چون تغییری نمی‌دید ناامید شده بود. 

شوهرش مرد مورد علاقه اش بود و نمی‌خواست این رابطه نابود شود. سعی می‌كرد با سركوب احساسات خودش زندگی كند. شوهرش دوست داشت هنگام رابطه جنسی، بی‌مقدمه سر اصل مطلب برود  اما خانم اصلا اینطوری دوست نداشت (اغلب خانم‌ها همینطور هستند). شوهرش سریع ارضاء می‌شد. این دیگر یك مصیبت واقعی بود. 

آقا متوجه ناراحتی خانم می‌شد و بعد دیگر نمی‌توانست بخوابد. مرد نمی‌توانست بخوابد اما به خودش و زن قول می‌داد كه دفعه بعد درست عمل كند. اینطوری راحت می‌شد و می‌خوابید  اما دفعه بعد همین آش بود و همین كاسه. زن تصمیم گرفته بود دیگر به این موضوع فكر نكند به جایش به خرید و كارهای خانه سرگرم بشود. بعد از مدتی مرد به این نتیجه رسیده بود كه زنش سردمزاجی دارد و این وضع را خراب‌تر كرده بود. همسر این خانم اعتقاد داشتند خودشان هیچ مشكلی ندارد. زن درمانده بود. دراین نبرد نابرابر تنها سلاحش این بود كه به مرد بفهماند از نظر جنسی ناتوان است. شاید كمی به خودش بیاید. 

این زن به شوهرش علاقه داشت ولی از دست وی عصبانی و ناراحت بود. به زن گفتم كه قطعا شوهرش هم از این وضعیت خوشحال نیست. ولی زن امیدوار نشد. 

این زن و شوهر نتوانسته بودند رابطه درستی برقرار كنند. هر دو دلشان می‌خواست پیش هم بخوابند، با هم رابطه داشته باشند و ارضا شوند اما هركدام راه خودشان را می‌رفتند و نمی‌توانستند یك مسیر مشترك پیدا كنند . مثل بسیاری از مردم، اینها هم ارضا نشدن زن را غیر عادی نمی‌دانستند. یعنی اصلا مهم نیست كه زن ارضا بشود یا نشود! فراموش كرده‌اند كه زن هم میل جنسی دارد، قسمت‌های حساس دارد و باید و حق دارد ارضا بشود. برای همین است كه بسیاری از زن‌ها در عین اینكه لذت نمی‌برند نمایشنامه لذت بردن را بازی می‌كنند! 

این زن به دلیل خودخواهی شوهرش و احساسات منفی‌ای كه پیدا كرده بود اصلا تحریك و تهییج نمی‌شد. گرچه با كمی مقدمه مشكل حل می‌شد. از او خواستم دراین باره واضح و شفاف با شوهرش صحبت كند. ضمن اینكه به شوهرش بگوید كه اكثر زن‌ها صرفا با برقراری رابطه و بدون تحریك بعضی از قسمت های حساس بدن هرگز به مرحله ارضا نمی‌رسند.سلامانه

دکتر فرشاد نجفی‌پور- روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: