کد خبر: ۱۶۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 22
سند درمان کشور تا پایان شهریور امسال ابلاغ می شود و با ابلاغ آن شاهد حضور جدی بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان خواهیم بود
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند درمان کشور تا پایان شهریور امسال ابلاغ می شود و با ابلاغ آن شاهد حضور جدی بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان خواهیم بود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از مرحله نخست شهرک سلامت اصفهان افزود: در این سند مشخص شده است که در هر نقطه کشور چه تعداد تخت بیمارستانی در بخش خصوصی و دولتی مورد نیاز است.

وی افزود: همچنین در این سند خرید خدمت از سرمایه گذاران، تضمین و موانع گذشته برای سرمایه گذاری مانند صدور مجوزها یا آزمایشگاه ها به مقدار زیادی، تسهیل یا حذف می شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به نیاز کشور به 70 هزار تخت بیمارستانی گفت: تامین این تعداد تخت در توان دولت نیست و این کارها، کار دولت نیست .

وی با بیان وظیفه سیاستگذاری و نظارت دولت افزود: امید است در دولت دوازدهم، بخشی از تصدی گری دولت در حوزه بهداشت و درمان کاهش یابد و نگرانی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری از بین برود و برگشت سرمایه از طریق خرید خدمت برای این بخش تضمین شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری در دنیا در همین حوزه است، اضافه کرد: ما می خواهیم سرمایه گذاران بیشتری در کشور به این حوزه روی آورند و این حوزه رونق بگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در زمینه این موضوع در سطح مدیران ارشد مشکلی وجود ندارد، گفت: ما در بخش کارشناسی، مشکل هایی داریم زیرا آنها همه چیز را دولتی می بینند که باید این معضل رفع شود.

وی همچنین شهرک سلامت اصفهان را مجموعه ای بی نظیر توصیف و اظهار امیدواری کرد که خدمات آن نیز به مردم اصفهان و کشور، بی نظیر باشد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به امکانات بسیار خوب این مجموعه بویژه در زمینه درمان سرطان(Cancer) گفت: وزارت بهداشت، همراه این مجموعه خواهد بود.

وی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تعداد قابل توجهی پروژه و پایگاه بهداشتی در این استان ساخته شد و تا سه هفته آینده نیز دو بیمارستان دیگر در این خطه به بهره برداری می رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هنوز تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: اگر موضوع گردشگری سلامت(health tourism) را نیز برای اصفهان در نظر بگیریم تعداد تخت های مورد نیاز در این استان، بسیار بیشتر خواهد بود.

وی گرشگری سلامت را صنعتی بسیار مهم خواند و گفت: رقم گردش مالی این صنعت در دنیا بالغ بر 150 میلیارد دلار در سال است.

وی با تاکید براینکه ایران از نظر علم پزشکی مقام نخست منطقه را دارد، گفت: ما آمادگی خود را برای حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان اعلام می کنیم.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی، عصر امروز برای افتتاح 2 طرح درمانی بزرگ شامل مرحله نخست شهرک سلامت و بیمارستان فوق تخصصی میلاد اصفهان که از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث شده اند، به این استان سفر کرد.

وی در ابتدا با حضور در محل شهرک سلامت در کنار بزرگراه شهید آقابابایی در شرق کلانشهر اصفهان، نخستین مرحله این شهرک را با 84 هزار مترمربع زیربنا و 400 میلیارد تومان هزینه افتتاح کرد.

شهرک سلامت اصفهان بعنوان نخستین شهرک سلامت ایران از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی و با همکاری مشاوران خارجی در اصفهان احداث شده است.

عملیات اجرایی این شهرک از سال 1391 آغاز شد و با مساحت 45 هزار مترمربع شامل 33 کلینیک، 25 پاراکلینیک، یک بیمارستان یکهزار تختخوابی و یک هتل 120 تختخوابی است.

طرح شهرک سلامت در راستای تحقق اهداف کلان توسعه کشور و سند چشم انداز ایران 1400 اجرا شده و گستره خدمات آن، ملی و منطقه ای و بستری مناسب برای توسعه گردشگری سلامت در اصفهان است.

مرحله نخست این طرح شامل کلینیک های ارتوپدی(Orthopedic)، مرکز جامع زنان و مامایی و مطب های شخصی است.

مرحله دوم آن نیز شامل مرکز جامع پرتونگاری، امکاناتی مانند پت اسکن، ام آر آی، سیتی اسکن، مرکز جامع آزمایشگاهی و سالن کنفرانس است که هزینه ساخت آن 200 میلیارد تومان خواهد بود.
در مرحله سوم شهرک سلامت نیز بیمارستان یکهزار تختخوابی به متراژ ١٢٤ هزار متر مربع احداث می شود که هزینه ساخت و تجهیز آن یکهزار و 200 میلیارد تومان معادل ٢٢٠ میلیون یورو برآورد شده است.

در گام سوم همزمان با بیمارستان، هتل چهار ستاره به متراژ ٣٣ هزار متر مربع در ١٢ طبقه با هزینه 165 میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

جمع کل سرمایه گذاری برای کل مجموعه کلینیک ها، مجموعه دارویی، مرکز جامع توانبخشی، بیمارستان و هتل یکهزار و 965 میلیارد تومان برآورد که از این میزان تاکنون 400 میلیارد تومان برای مرحله نخست هزینه شده است.

به گفته مدیران اجرایی شهرک سلامت، با راه اندازی کامل این شهرک حدود چهار هزار شغل مستقیم برای مجموعه پزشکی و پیراپزشکی در استان اصفهان ایجاد می شود.

استان اصفهان دارای 58 بیمارستان شامل 11 بیمارستان آموزشی درمانی(دولتی)، 26 بیمارستان دانشگاهی(دولتی)، هفت بیمارستان خصوصی، چهار بیمارستان خیریه، 10 بیمارستان وابسته به نهادها با مجموع حدود 6 هزار تخت است.ایرنا
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: