کد خبر: ۱۶۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 17
ویلت گفت: "این به این معنی نیست که باید کاملا از روغن نارگیل اجتناب کرد، بلکه مصرف ان باید محدود به غذاهایی باشد که نیاز به طعم خاص دارند مانند غذاهای تایلندی و یا اماده کردن یک دسر مخصوص.

شفاآنلاین>تغذیه> بر اساس نظرسنجی اخیر، 72 درصد آمریکایی ها فکر می کنند که روغن نارگیل یک غذای سالم است.

به گزارش شفاآنلاین، اما علیرغم ادعاهای سلامت عمومی درباره روغن نارگیل، یک گزارش از انجمن قلب آمریکا اخیرا منتشرو توصیه شده که کلسترول LDL (علت بیماری های قلبی عروقی) را افزایش می دهد و اثرات جبران ناپذیری دارد

 طبق گفته یک استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشگاه هاروارد، روغن نارگیل چربی اشباع بیشتری دارد و می تواند بیش از کره LDL را افزایش دهد.روغن نارگیل از گوشت میوه استخراج می شود که حاوی چربی اشباع شده است که بیشتر در کره و گوشت قرمز وجود دارد. مانند سایر چربی های اشباع شده، روغن نارگیل کلسترول بد را همراه با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی افزایش می دهد

دکتر ویلت، می گوید : ادعاهای بسیاری وجود دارد که روغن نارگیل خواص شگفت انگیزی دارد اما در واقع هیچ شواهدی از تاثیرات دراز مدت بر سلامتی وجود ندارد .

ویلت گفت: روغن نارگیل از لحاظ نوع چربی احتمالا بهتر از روغنهای هیدروژنه شده است که دارای چربی های ترانس هستند اما نه به اندازه روغن های گیاهی غیر اشباع که دارای مزایای سلامتی اثبات شده سشتند مانند روغن زیتون و کلزا.

کوین کلات، یکی از محققان تغذیه مولکولی در دانشگاه کورنل که در حال بررسی اثرات متابولیکی روغن نارگیل است، گفت: "این روغن نارگیل نه به بدی کره است ونه مانند روغن زیتون ارزش فوق العاده ای دارد



اما روغن نارگیل کار خاصی را برای بالا بردن کلسترول خوب، به ویژه هنگام جایگزینی کربوهیدرات ها در رژیم غذایی انجام می دهد. این ممکن است به دلیل محتوای بالای آن اسید چرب شناخته شده به عنوان اسید لوریک باشد.
کلات گفت: "روغن نارگیل نصف لوریک اسید است که کمی منحصر به فرد است، زیرا اسید به نظر می رسد
HDL را بیش از سایر چربی های اشباع شده افزایش می دهد و به ندرت در مقادیر زیادی در غذاها یافت می شود.
با این وجود، اگرچه افزایش
HDL در مصرف روغن نارگیل ممكن است از خطر ابتلا به برخی بیماری ها را جبران كند، اما همچنان کسانی که روغن های غیر اشباع مصرف می كنند نه تنها HDL را افزایش می دهد بلکه LDL پایین تر نیز دارند.

همچنین برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن نارگیل در کاهش چربی شکم، حداقل در کوتاه مدت مفید است.


سایر تحقیقات نیز نشان می دهد از جمله مزایای دیگر روغن نارگیل افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و یا بهبود عملکرد شناختی مرتبط با چربی های شناخته شده به عنوان
MCT یا تری گلیسیرید که در روغن نارگیل وجود دارد.

مانند روغن های دیگر، روغن نارگیل کالری بالایی دارد به این معنی که مصرف مقدار زیادی از ان بدون کاهش سایر منابع کالری می تواند منجر به افزایش وزن شود. یک قاشق غذاخوری ان دارای 120 کالری است معادل با یک سیب بزرگ و یا چهار فنجان پاپ کورن. . با این حال، مقدار کمی روغن نارگیل میتواند در رژیم غذایی جایی داشته باشد.



کلات افزود: "اگر دوست دارید که از کره استفاده کنید و نیاز به یک چربی سخت داشته باشید، روغن نارگیل ممکن است انتخاب خوب و جایگزینی مناسب باشد و مطمئنا مصرف آن گاهی اوقات به هنگام مصرف یک دستور غذا ضروری است."
اما برای استفاده روزمره، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، کلزا یا روغن سویا، همراه با آجیل و دانه ها باید اولویت های اولیه شما باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: