کد خبر: ۱۶۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
مطالعات نشان می دهد سرکه سیب می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.همچنین این سرکه به عنوان مقاومت کننده در برابر انسولین نامیده می شود

شفاآنلاین>سلامت> سرکه سیب یکی از محبوب ترین محصولات طبیعی محسوب می شود.

به گزارش شفاآنلاین، حقایقی در مورد مزایا و معایب استفاده از آن اینجا قابل ذکر است.

دیابت

بهترین استفاده از سرکه سیب برای کاهش قند خون است
مطالعات نشان می دهد سرکه سیب می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.همچنین این سرکه به عنوان مقاومت کننده در برابر انسولین نامیده می شود

متخصص تغذیه لیزا درایر تاکید می کند که اگر فرد دیابتی قصد استفاده از سرکه سیب را دارد باید تحت نظر پزشک و دوز مشخص داروهای خود این کار را انجام دهد.

کاهش وزن

از دیگر مصارف سرکه سیب برای کاهش وزن است و شواهدی وجود دارد که نقش کمک کننده ای دارد لازم به ذکر است اسنفاده از سرکه سیب به عنوان بخشی از یک برنامه رژیمی غذایی کافی نیست برای از دست دادن وزن بلکه ترکیب آن با رژیم غذایی سالم مثل ورزش، ممکن است کمک کنده باشد .

تمیز کردن دندان و سفید کردن

از دیگر مصارف سرکه سیب این است که تعداد زیادی از مردم علاقه دارند از ان برای تمیزی دندان ها و لکه بری استفاده کنند با استفاده از پنبه. اما این روش درستی نیست. محققان اعلام می دارند هر چیز اسدیته ای هنگامی که با مینای دندان برخورد کند ان را از بین می برد و باعث ایجاد حفره در دندان می شود.

پوست ، مو و ناخن

از دیگر موارد استفاده از سرکه سیب استفاده از ان برای درمان اکنه ، عفونتهای پوستی ، شپش و شوره سر و حتی درمان ضد پیری است.

متخصص پوست -دکتر ماری جین- سخنگوی آکادمی پوست آمریکا می گوید: "با استفاده از سرکه سیبT جوش خشک می شود و ممکن است درمان خانگی موثری برای نیش پشه باشد و حتی در مواردی برای افتاب سوختگی و از بین بردن شوره شر به دلیل خاصیت اسیدی بودن آن اما روشی موثر برای پیشگیری از پیری و از بین بردن شپش سر نیست و توصیه نمی شود.

درمان سرفه و گلو درد

استفاده از سرکه سیب از زمان قدیم به همراه عسل وجود داشته است و خیلی از والدین فکر میکنند که بهترین درمان خانگی برای سرفه و گلو درد است.


"سو" پزشک متخصص اطفال آتلانتا و نویسنده "مبارزه با مواد غذایی" می گوید: "سرکه تنهاگلو را تحریک بیشتری می کند و ترکیب از ان با نمک و عسل می تواند درد ناشی از سرکه را کمتر کند. همچنین به دلیل خاصیتی اسیدی ان اگر بیمار آن را بو بکشد ممکن است به ریه هایش اسیب جدی برسد.

بیماری های قلبی و سرطان

اگر شما فردی هستید که نگران بیماری های قلبی هستید سرکه سیب را در لیست خرید خود قرار دهید

مطالعات نشان می دهد که مصرف سرکه سیب می تواند فشار خون، تری گلیسیرید ها و کلسترول را در موشهای مورد ازمایش که دارای رژیم غذایی با کلسترول با چربی بالا هستند، کاهش دهد. اما مطالعات مشابه در انسان انجام نشده است.

فریمن، که در هیئت مدیره پیشگیری از بیماری قلبی در آمریکا کار میکند، ادعا میکند که سرکه سیب می تواند به خاطر خواص آنتی اکسیدانی که مرکبات و سبزیجات دیگر مانند بروکلی و ذغال اخته دارا است مفید باشد.
فریمن همچنین می افزاید : "اطلاعات کافی در دسترس نیست اما این سرکه می تواند سلامت عروق را افزایش دهد و نباید فراموش کرد که بهترین راه برای پیشگیری از بیماری های قلبی ورزش و رژیم غذایی مناسب است.
فریمن بیشتر توصیه می کند که سرکه سیب یا سرکه های دیگر را در سالاد استفاده شود تا معایب و مزایای آن به حداقل برسد.

اما در مورد سرطان

دانشمندان ژاپنی مانع از افزایش لوسمی و سایر سرطانها با استفاده از سرکه برنج شده اند. مطالعات دیگر کاهش تومور های سرطانی و افزایش طول عمر در بین موش های ازمایشگاهی را با اضافه کردن سرکه برنج به آب آشامیدنی و غذای آنها نشان می دهد.

برچسب ها: سرکه سیب ، سلامت ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: