کد خبر: ۱۶۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 13
کایلاش ساتیارتی، فعال سرشناس حقوق کودکان در هند گفته است: بچه‌ها بدون اکسیژن در بیمارستان مردند. این یک تراژدی نیست، این کشتار است.

شفاآنلاین>حوادث پزشکی>مرگ ۶۰ کودک ظرف پنج روز در یک بیمارستان دولتی در ایالت "اوتارپرادش" هند به یک فاجعه ملی تبدیل شده است.

به گزارش شفاآنلاین، در پی این اتفاق رئیس بیمارستان "بابا رقو داس" از مقام خود معلق شده‌ است. بسیاری از کودکانی که در این بیمارستان درگذشتند نوزادان چند روزه بودند.

ادعاهایی مطرح‌شده که بیمارستان به یک عرضه‌کننده تجهیزات بدهکار بوده و با کاهش فشار گاز در مخازن اکسیژن، کودکان به دلیل کمبود اکسیژن جانشان را از دست داده‌اند. با این حال مقام‌های بیمارستان و شرکت‌ تامین‌کننده تجهیزات آن این ادعا را رد می‌کنند. آنها می‌گویند که هرچند مشکل تجهیزات وجود داشته اما این مشکل عامل مرگ کودکان نبوده است.

بیشتر قربانیان از بخش نوزادان یا کودکانی بوده که به دلیل ابتلا به التهاب مغزی تحت درمان بودند. مرگ این تعداد کودک ظرف پنج روز موجی از خشم ایجاد کرده است.

کایلاش ساتیارتی، فعال سرشناس حقوق کودکان در هند گفته است: بچه‌ها بدون اکسیژن در بیمارستان مردند. این یک تراژدی نیست، این کشتار است.

او خطاب به یوگی آدیتیاناته، سر وزیر ایالت اوتارپرادش، گفته است که باید برای اصلاح "نظام فاسد درمانی" در این ایالت اقدام کند.

دفتر نارندرا مودی، نخست وزیر هند، می‌گوید مودی وضعیت را تحت نظر دارد و کمیته‌ای برای تحقیق درباره احتمال قصور کارکنان بیمارستان تشکیل شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، دولت هند می‌گوید که آمار مرگ و میر در ماه اوت همیشه بالا است. یک نماینده ایالت اوتار پرادش هم گفته است که روزانه به طور متوسط ۸ تا ۱۰ نفر در بیمارستان رقو داس می‌میرند.

شماری از کودکان بستری‌شده به التهاب مغزی(Brain inflammation) دچار بودند. این عارضه ویروسی سالانه جان صدها نفر را در ایالت اوتارپرادش می‌گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: