کد خبر: ۱۶۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 06
در حال حاضر از هر 62 یمنی یک نفر مشکوک به ابتلا به وبا است و روزانه 14 نفر به دلیل وبا می‌میرند
شفا آنلاین>سلامت>مرگ یک هزار و ۹۰۳ نفر و ابتلای ۴۳۶ هزار و ۶۲۵ نفر از مردم یمن به بیماری "وبا" حاکی از ادامه شرایط وخیم بشردوستانه در یمن است.

به گزارش شفا آنلاین،  در حال حاضر از هر 62 یمنی یک نفر مشکوک به ابتلا به وبا است و روزانه 14 نفر به دلیل وبا می‌میرند. بنا به  همین گزارش، بیشترین آمار مرگ و میر مبتلایان مربوط به گروه سنی سالمندان است که ضعف عمومی ناشی از کهولت سن آنان را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

از آغاز همه گیری وبا(Cholera) و به رغم مشکلات موجود، 5 محموله هوایی،  حاوی کمک‌های پزشکی ( او ار اس، قرص‌های تصفیه آب ، و غیره) توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ به یمن ارسال شده است و 19 مرکز درمانی صلیب سرخ جهانی در 12 استان یمن موفق به درمان 53 هزار نفر ( حدود 15% از کل موارد ابتلا) شدند.  

در طی بازدید هفته گذشته رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ(Red Cross) از یمن، وی از همه طرف‌های درگیر خواست تا ضمن احترام به قوانین جنگ، جریان کمک‌های بشردوستانه را تسهیل کنند تا از شیوع بیشتر وبا جلوگیری شود. کارشناسان هشدار دادند که اگر شرایط بشردوستانه در یمن بهبود نیابد، آمار مبتلایان به وبا پیش از پایان سال 2017 میلادی از مرز 600 هزار نفر خواهد گذشت.
برچسب ها: وبا ، صلیب سرخ ، مرگ و میر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: