کد خبر: ۱۶۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 02
مطالعه کوهورت اهداکنندگان ایرانی یک مطالعه آینده نگر 5 ساله است که به منظور بررسی سلامت عمومی اهداکنندگان و بروز بیماری های مزمن در مقایسه با جمعیت عمومی طراحی شده اس
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام و معاون آموزشی و پژوهشی موسسه عالی طب انتقال خون ،سازمان انتقال خون گفت :اهدا کنندگان مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدا درسال ) خون تحت بررسی مداوم سلامت قرار می گیرند .

به گزارش شفا آنلاین،مهتاب مقصود لو افزود :مطالعه کوهورت در اهداکنندگان ایرانی آغازشده است .

مطالعه کوهورت اهداکنندگان ایرانی یک مطالعه آینده نگر 5 ساله است که به منظور بررسی سلامت عمومی اهداکنندگان و بروز بیماری های مزمن در مقایسه با جمعیت عمومی طراحی شده است

مقصودلو افزود: اهداکنندگان خون از جمله سالم ترین گروه های جامعه هستند و مطالعات بین المللی فرضیاتی را در خصوص کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی، بدخیمی و مرگ و میر در اهداکنندگان مستمر خون مطرح می کند.

وی افزود: بر این اساس طراحی مطالعه کوهورت اهداکنندگان در سال جاری در موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون آغاز شد.

مقصودلو اضافه کرد:این مطالعه با هدف بررسی بروز بیماری های مزمن در اهداکنندگان در مقایسه با جمعیت عمومی پایه ریزی شده است. افراد 35 تا 70 سال و الگوی تغییرات هموگلوبین اهداکنندگان مستمر خون در کشور بررسی می شود.

وی تاکید کرد: این مطالعه توسط موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و تحت نظارت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.

همچنین برای انجام این طرح مطالعاتی تفاهم نامه پژوهشی بین سرپرست موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و رئیس پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد به امضاء رسیده است.

هدف از این تفاهم نامه ،مشارکت و بهره گیری از توانایی های علمی و تحقیقاتی در جهت اجرای مطالعه کوهورت اهداکنندگان ایرانی، امکان سنجی و هماهنگی های لازم بین موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و پژوهشکده بیماری های کبد و گوارش است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: