کد خبر: ۱۶۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 02
با کاهش استرس، هورمونهای استرس ( که موجب افزایش فشار خون می گردند ) کمتر در بدن مادر تولید میشود و فشار خون مادر در حین تولد کاهش مییابد.خوابیدن و نشسن در آب باعث تولید اندورفین میشود که مهارکننده درد است.
شفا آنلاین:زنانی که در آب زایمان میکنند، نسبت به سایر افراد کمتر نیاز به آرام بخش و مسکن دارند. کاهش احتمال نیاز به تزریق داروی بیهوشی<Anesthetic drug injection> اپیدورال (اپیدورال روشی برای کاهش درد در زایمان میباشد که در آن تزریق داروی بیحسی به قسمتی از گودی کمر شما، با استفاده از یک سوزن خمیده و توخالی است.)در این روش مادر میتواند در هر حالتی که راحتتر است قرار بگیرد که این امر برای زایمان راحتتر است.

به گزارش شفا آنلاین:با کاهش استرس، هورمونهای استرس ( که موجب افزایش فشار خون می گردند ) کمتر در بدن مادر تولید میشود و فشار خون مادر در حین تولد کاهش مییابد.خوابیدن و نشسن در آب باعث تولید اندورفین میشود که مهارکننده درد است.کاهش احتمال نیاز به انجام اپیزیاتومی یا همان برش پرینه در زایمان طبیعی . انجام شدن زایمان بصورت طبیعی که قطعا سالمتر از سزارین است .

زایمان طبیعی در آب میتواند دردهای انقباضی شکم را کاهش دهد ( این روش از زایمان، تفاوتی با زایمان طبیعی نداشته و تنها در کاستن از درد موثر است و نباید توقع زایمان بدون درد داشت. ) این نوع زایمان برای کسانی که دوره بارداری سالم و عادی را گذراندهاند و بیماری ثانویهای ندارند پیشنهاد میگردد.

عوارض زایمان در آب :
مرگ بی دلیل نوزاد
احتمال خفگی
مسمومیت با آب (هیپوناترمی )
ورود آب به ریه های نوزاد و آسپیراسیون آب که میتواند منجر به بیماری تنفسی گردد
پارگی بند ناف و عفونت های دیگر از جمله سودوموناس باکتریمی

پزشک آنلاین

دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: