کد خبر: ۱۶۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 02
هم پیچ‌خوردگی وهم کشیدگی باعث ورم و التهاب می‌شوند. پیچ‌خوردگی می‌تواند باعث کبودی شود. کشیدگی می‌تواند موجب گرفتگی‌های عضله شود. برای درمان اولیه این مشکلات استراحت، یخ، کمپرس و بالا بردن عضله را امتحان کنید.
شفا نلاین:پیچ‌خوردگی و کشیدگی: افرادی که ورزش می‌کنند یا بسیار فعال هستند با رباط‌ها، عضله‌ها و تاندون‌های کشیده شده <Drawn tendons>یا پاره آشنا هستند.

به گزارش شفا آنلاین:هم پیچ‌خوردگی وهم کشیدگی باعث ورم و التهاب می‌شوند. پیچ‌خوردگی می‌تواند باعث کبودی شود. کشیدگی می‌تواند موجب گرفتگی‌های عضله شود. برای درمان اولیه این مشکلات استراحت، یخ، کمپرس و بالا بردن عضله را امتحان کنید. از داروهای مسکن غیر تجویزی استفاده کنید. اگر نمی‌توانید مفصل خود را تکان دهید، اگر محل آسیب‌دیده بی‌حس شده و گزگز می‌کند یا اگر ظرف یک هفته بهتر نشدید به پزشک مراجعه کنید.
سردرد تنشی: این نوع از سردرد مرسوم به‌گونه‌ای است که فرد احساس می‌کند یک تسمه در حال فشار آوردن به سرش است. داروهای مسکن غیر تجویزی، استراحت و نوشیدن آب می‌توانند به تسکین درد کمک کنند. این سردرد شما باید ظرف چند ساعت از بین برود، اما ممکن است برای چند روز طول بکشد. استراحت فراوان، حالت مناسب بدن، استرس کمتر و نوشیدن مایعات فراوان (بدون کافئین) می‌توانند از ابتلا به سردرد تنشی جلوگیری کنند.
میگرن: درد لرزشی در جلو یا کنار سر شما می‌تواند مانع از انجام فعالیت‌های روزانه شما شود. ممکن است که در معده خود احساس ناراحتی کنید، نسبت به نور حساس باشید یا دیگر علائمی داشته باشید و.یک مکان تاریک انتخاب کنید و در آنجا استراحت کنید. یک کیسه یخ می‌تواند درد را بی‌حس کند. یک پد گرم نیز می‌تواند عضله‌های گرفته را تسکین دهد. علاوه بر این، اگر زود دچار میگرن می‌شوید یک داروی مسکن غیر تجویزی و اندکی کافئین می‌تواند به شما کمک کند. بعضی از افراد برای تسکین درد خود نیاز به داروهای تجویزی دارند.
دندان‌درد: پوسیدگی دندان، ترک دندان و بیماری لثه از دلایل احتمالی دندان‌درد هستند. شاید تمایلی به رفتن نزد دندان‌پزشک نداشته باشید، اما اگر دندان‌درد شما بیش از چند روز طول کشید باید نزد دندان‌پزشک بروید. اگر به دندان‌درد خود اهمیت ندهید، ناحیه ملتهب شده عفونی می‌شود و مشکلات بزرگ‌تری به بار می‌آید. علاوه بر این، درد دندان می‌تواند نشان‌دهنده یک عفونت سینوسی (مشکلی در مفصل، جایی که فک با جمجمه در تماس است) باشد.
گردن درد: گردن شما در مقایسه با دیگر بخش‌های ستون فقرات کمتر محافظت‌شده است، درنتیجه گردن شما به کشیدگی‌ها و پیچ‌خوردگی‌ها آسیب‌پذیر است. این دردها معمولا موقتی هستند و غالبا نیازی به پزشک ندارید. فرسودگی منظم ستون فقرات نیز می‌تواند موجب درد گردن شود. حالت خوب بدن می‌تواند از درد جلوگیری کند.
کمردرد: وقتی‌که پا به سن می‌گذارید، بروز کمردرد در شما مرسوم‌تر می‌شود. درد کمر می‌تواند کند یا نیز باشد و برای ماه‌ها طول بکشد. داشتن اضافه‌وزن و بلند کردن چیزی به شیوه نامناسب می‌تواند موجب کمردرد شود. بیماری‌هایی همچون آرتروز و سرطان می‌توانند کمر، ستون فقرات و همچنین ژن‌های موثر در ایجاد کمردرد را تحت تاثیر قرار دهند. داروهای مسکن غیر تجویزی، شل کننده‌های عضله، بسته‌های یخ و آب گرم و تمرین بدنی درمان اکثر کمردردها است.
شانه یخ‌زده: درد ناشی از شانه یخ‌زده معمولا در طول شب، وقتی‌که به پهلو می‌خوابید بیشتر است. فرد مبتلابه این درد در انجام کارهای خود با سختی مواجه می‌شود. شانه شما به حدی سفت می‌شود که قادر به حرکت آن نیستید. تمرین‌ها و فیزیوتراپی می‌توانند محدوده حرکت شانه شما را بهبود ببخشند. اگر این مشکل را درمان نکنید 2 تا 3 سال طول می‌کشد تا یخ شانه شما باز شود. این مشکل عمدتا برای افراد بین 40 و 60 ساله رخ می‌دهد. زنان و افراد مبتلابه دیابت بیشتر در معرض ابتلا به این مشکل هستند.
آماس زردپی و آماس انبانه: آماس زردپی و آماس انبانه به ورم اطراف عضله یا استخوان‌ها گفته می‌شود که معمولا به دلیل استفاده بیش‌ازحد یک مفصل یا آسیب یک مفصل همچون مچ پا، آرنج، زانو، باسن، شانه یا مچ دست به وجود می‌آیند. این مشکل را می‌توان با استراحت، یخ، کمپرس و بالا بردن مفصل درمان کرد. اگر درد و ورم بدتر شد و ناحیه آسیب‌دیده قرمز شد به پزشک مراجعه کنید.
آرتروز: گروهی از بیماری‌ها که شامل بیش از 100 بیماری هستند دلیل اصلی ناتوانی در آمریکا هستند و همگی این بیماری‌ها موجب درد مفصل می‌شوند. این علائم که می‌آیند و می‌روند شامل ورم، درد، سفتی و حرکت محدود هستند. آرتروز می‌تواند نتیجه فرسودگی مفاصل یا التهاب ناشی از سیستم ایمنی باشد. آرتروزها معمولا قابل‌درمان نیستند، اما غالبا می‌توانید با کمک پزشک خود درد را تسکین دهید و بیماری خود را مدیریت کنید.
شکم‌درد: شکم‌درد می‌تواند به دلایل بی‌شماری همچون سوءهاضمه، گاز معده و یبوست رخ دهد، اما معمولا شکم‌درد تنها برای چند ساعت ادامه دارد و خطرناک نیست. با استفاده از داروهای مسکن غیر تجویزی می‌توان شکم‌درد را تسکین داد. اگر درد شما ناگهانی و شدید است، اگر برای چند روز طول می‌کشد، اگر خون بالا می‌آورید، اگر در مدفوع شما خون است یا اگر متوجه دیگر علائم غیرمعمول شدید با پزشک خود تماس بگیرید.
سیاتیک: این درد شدید می‌تواند نشستن و ایستادن را برای فرد دردناک کند. ممکن است که احساس ضعف، بی‌حسی با سوزش یا گزگز در پای خود کنید، اما این علائم به دلیل گرفتگی عضله نیست. این علائم به دلیل عصب باریکش (عصب تحت‌فشار) یا دررفتگی دیسک در قسمت تحتانی کمر است. سرفه و عطسه می‌تواند درد را بدتر کند. معمولا با تمرین ملایم و استراحت سیاتیک ظرف چند هفته برطرف می‌شود، اما باید به پزشک خود مراجعه کنید. اکثر افرادی که مبتلابه سیاتیک می‌شوند بین 30 و 50 سال هستند.
درد عصب: گزگز، سوزش، بی‌حسی یا ضعف می‌توانند از نشانه‌های مشکلی در عصب‌های شما باشند. افراد دارای دیابت کنترل نشده معمولا در پاها، دست و بازوهای خود دچار آسیب عصبی می‌شوند. زونا یک جوش دردناک است که ناشی از ویروس آبله‌مرغان است و به عصب‌ها نفوذ می‌کند و موجب درد می‌شود. وقتی‌که اندام‌های شما تحت تاثیر آسیب‌های عصبی قرار می‌گیرند هاضمه و ادرار کردن برای شما سخت می‌شوند. داروها، فیزیوتراپی و تغذیه خوب می‌توانند به شما کمک کنند.
سندروم تونل کارپال: بعضی‌ها می‌گویند که استفاده بیش‌ازحد از صفحه‌کلید رایانه از دلایل یکی از اختلال‌های عصبی اصلی است، اما اسناد کمی در مورد این موضوع وجود دارند. اما اگر از قبل مبتلابه عصب باریکش باشید، استفاده از صفحه‌کلید می‌تواند گزگز و بی‌حسی نوک انگشتان شما را بیشتر کند. در صورت مواجهه با این مشکل استراحت کنید، یعنی برای چند هفته از خم کردن و چرخاندن مچ دست خود خودداری کنید. سپس یوگا و فیزیوتراپی را امتحان کنید. بعضی از اوقات داروهای کاهش‌دهنده ورم می‌توانند علائم را تسکین ببخشند.
پادرد، پای ورم‌کرده: در صورت مواجه‌شدن با چنین وضعیتی استراحت کنید و پای خود را بالا نگه‌دارید. هرازگاهی 15 تا 50 دقیقه پای خود را با یخ خنگ نگه‌دارید. اگر مجبورید که تمام روز را بایستید از جوراب‌های کمپرس کننده استفاده کنید، کفش‌هایی بپوشید که تکیه‌گاه خوبی هستند و هر وقت که توانستید به‌پای‌خود استراحت دهید. زنان و مردهایی که پای صاف یا پای با قوس زیاد دارند بیشتر در معرض فاسئیت پلانتر (Plantar Fasciitis) یا درد کف پا هستند. کش دادن پا می‌تواند به تسکین درد کف پا کمک کند. اگر درد شما زیاد است و دلیل درد پای خود را نمی‌دانید به پزشک مراجعه کنید.سپید WebMD
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: