کد خبر: ۱۶۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 29
الکترونیکی شدن برنامه‌ریزی منابع انسانی نیازها را به آسانی مشخص کرده و وزارتخانه‌ با بهره‌مندی از اطلاعات جامع و درست می‌تواند در راستای تامین نیروها و نیازها اقدام کند

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر منابع انسانی وزارت بهداشت بر ضرورت الکترونیکی شدن مدیریت منابع انسانی این وزارتخانه تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر احمد ماهی با اشاره به مزایای مدیریت منابع انسانی الکترونیک بیان کرد: الکترونیکی شدن برنامه‌ریزی منابع انسانی نیازها را به آسانی مشخص کرده و وزارتخانه‌ با بهره‌مندی از اطلاعات جامع و درست می‌تواند در راستای تامین نیروها و نیازها اقدام کند. الکترونیکی شدن نقل و انتقالات و میزان سوابق نیروها نیز از ضروریاتی است که می‌تواند امکان دسترسی به منبع موثق و یکپارچه‌ای از اطلاعات را فراهم کند.  

  وی از ایجاد سامانه‌ای الکترونیکی به منظور پاسخگویی به سوالات کارگزینی‌ها خبر داد و گفت: سامانه‌ ارتباطی کارگزاران منابع انسانی، مقدمات پاسخگویی سریع و با کیفیت برای کارگزینی‌ها را فراهم آورده است و همچنین امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری نیز در این سامانه وجود دارد.  

  مدیرکل دفتر منابع انسانی وزارت بهداشت(Ministry of Health) بیان کرد: این سامانه تا پایان مرداد ماه و در طی دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد و امکان برگزاری ویدئو کنفرانس به صورت سراسری نیز در آن وجود دارد. تجمیع کارگزینی‌ها در قالب یک سیستم سبب آشنایی و همدلی آنان خواهد شد.  

  وی با اشاره به رسیدگی به مناطق محروم به عنوان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت گفت: اولین کارگاه در استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد و این اقدام نیز سبب افزایش دانش پرسنل آن منطقه و عملکرد بهتری از آنان شد. «کار گروه آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی» در راستای گزینش کارگزینی‌های توانمند برگزار شد که یکی از پایه‌های اصلی حوزه منابع انسانی به شمار می‌آیند.  

  ماهی افزود: یکی از اهداف اصلی این کارگروه که در تبریز و با حضور کارگزینی‌های آذربایجان ‌ شرقی برگزار شد، حرفه‌ای گرایی و توانمند کردن نیروها در حوزه‌های مختلف از جمله جذب، آموزش و نگهداری است. پیش بینی و استقرار تعداد مناسب کارکنان با ترکیب مناسب در زمان و مکان مناسب، داشتن سامانه اطلاعاتی یکپارچه از منابع انسانی، نگهداشت و توسعه مناسب نیروی انسانی ماهر و متخصص و به روز بودن ساختار تشکیلاتی متناسب با شاخص‌های بومی و توسعه‌ای استانی و محلی از جمله رویکردها و اهداف ادراه کل منابع انسانی وزارت بهداشت به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به چالش‌های این حوزه گفت: نامتناسب بودن ساختار و تشکیلات تفصیلی بیمارستان‌هایی با تنوع خدمات، محدودیت تخصیص پست به بیمارستان‌های تازه تاسیس و انحصاری شدن برخی امور توسط مرکز مدیریت دولتی و انحصار تایید و تربیت مدرس از چالش‌های این حوزه محسوب می‌شوند.  

  وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به فرم‌های پرشده استخدامی به منظور حصول اطمینان از صحت آن‌ها، رسیدگی به پیشنهادات و تقاضاهای واصله مربوط به امور استخدام، تبدیل وضع استخدامی، ترفیع و بازنشستگی و انجام امور مربوط به تعاون، بیمه و…. از جمله وظایف یک کارگزین است.  

لازم به ذکر است، «کارگروه آشنایی با قوانین و مقررات استخدامی» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، صبح روز پنجشنبه در مرکز مدیریت سلامت این دانشگاه و با حضور کارگزینی‌های استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد. همچنین شرکت‌کنندگان در این کارگاه در قالب دوگروه و به مدت چهار روز در این کارگروه شرکت کرده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: