کد خبر: ۱۶۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 29
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مبحث افزایش جمعیت در برنامه ششم توسعه گفت: کاهش مرگ ومیر و ارتقای امید به زندگی از برنامه های محوری وزارت بهداشت است.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مبحث افزایش جمعیت در برنامه ششم توسعه گفت: کاهش مرگ ومیر و ارتقای امید به زندگی از برنامه های محوری وزارت بهداشت است.

به گزارش شفا آنلاین،محمداسماعیل مطلق روز شنبه در حاشیه همایش مدیران سلامت در تبریز برنامه های تدوین شده وزارت بهداشت(Ministry of Health) را کاهش مرگ افراد و ارتقای امید به زندگی کیفی تا آخر برنامه ششم اعلام و اظهار کرد: در دفتر سلامت خانواده ارتقای امید به زندگی را 76 سال برای بانوان و 74 سال برای آقایان مد نظر قرار دادیم که اکنون امید به زندگی در بین زنان 74 و مردان 72 سال است.

وی با اشاره به مرگ 15 کودک زیر 5 سال در هر هزار تولد زنده، افزود: تا پایان برنامه ششم باید این میزان را به 12 نوزاد در هزار تولد زنده و مرگ کودکان زیر یک سال را نیز به 10 در هزار تولد زنده برسانیم.

مطلق، مرگ نوزادان را در حال حاضر 9.5 در هزار تولد زنده اعلام کرد و گفت: تا پایان برنامه ششم این میزان به زیر 7 نوزاد در هزار تولد زنده می رسد.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات منجر به کاهش مرگ و رفتارهای پرخطر و افزایش امید کمی و کیفی و در نتیجه منجر به فرزندآوری و افزایش جمعیت می شود، خاطر نشان کرد: کاهش نسبت مرگ مادران به کمتر از 15 درصد در هزار تولد زنده، کاهش عوارض ناشی از بارداری، سقط و زایمان، کاهش عوامل مخاطره آمیز سلامت در نوجوانان و دانش آموزان به میزان حداقل 5 درصد و افزایش پوشش مراقبت های نوجوانان از دیگر برنامه های سلامت خانواده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت(Ministry of Health)، پیشگیری از کم تحرکی و رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان، توانمند سازی جوانان 29- 18 سال در ترویج ازدواج سالم، استقرار نظام مراقبت سلامت جوانان، ترویج ازدواج سالم و نهادینه سازی سبک زندگی سالم را از جمله برنامه های تدوین شده برشمرد.

مطلق، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌ های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌ های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد را از دیگر برنامه های محوری وزارت بهداشت بر اساس بازنگری سیاست های جمعیت و سلامت ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی و اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه ‌هزینه ‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسه های حمایتی مربوط از دیگر برنامه ها در این ارتباط است.

نشست مدیران سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه های علوم پزشکی کشور به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای سلامت همه جانبه خانواده ها به ویژه سلامت باروری و افزایش فرزندآوری به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود.
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، توسعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: