کد خبر: ۱۶۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 29
علی اکبرسیاری اظهار کرد: برای حدود 90 درصد جامعه هدف پرونده سلامت و مراقبت در حال تشکیل است و کارشناسان باید برای کاهش عوامل خطر در حوزه سلامت و بهداشت افراد این جامعه تلاش کنند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون 25 هزار کارشناس بهداشت در مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای تامین سلامت مردم خدمت رسانی می کنند.

به گزارش شفاآنلاین،علی اکبرسیاری روز شنبه در اولین همایش ملی تجارب برگزیده حوزه بهداشت در گرگان اظهار داشت: این تعداد به ازای هر 2 هزارو 500 نفر جمعیت و با توجه به جامعه هدف 59 میلیون نفری (براساس رده سنی مد نظر در جامعه هدف) در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.
وی تصریح کرد:برای حدود 90 درصد جامعه هدف پرونده سلامت و مراقبت(Health and care records) در حال تشکیل است و کارشناسان باید برای کاهش عوامل خطر در حوزه سلامت و بهداشت افراد این جامعه تلاش کنند.
به گفته وی؛ فعالیت کارشناسان در این پرونده ها به شناسایی خطرات حوزه سلامت و کاهش آمار مرگ های زودرس کمک می کند.

سیاری همچنین اظهارداشت که امروز در کشور 30 هزار بهورز و 45 هزار نفر در حوزه بهداشت شهری فعالیت دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی گلستان نیز با بیان اینکه باید در محیط علمی، تفکر چراغ هدایت باشد، گفت: طرح تحول نظام سلامت در واقع نوآوری و تفکر خلاقانه ایجاد کرد.
عبدالرضا فاضل افزود: شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری در سازمان ها نیازمند فضای خلاق، وقت دادن، هزینه کردن برای خلاقیت و برقراری سیستم پیشنهادات است.
وی پیشنهاد داد تا یک روز در هفته سلامت به عنوان نوآوری در سلامت نامگذاری شود و همایش ملی تجارب برگزیده نیز هر سال برگزار شود و اضافه کرد که گلستان آمادگی ایجاد دبیرخانه کشوری و میزبانی سالانه را دارد.
 همایش ملی تجارب برگزیده حوزه بهداشت از امروز شنبه در گرگان آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.
در این همایش از 362 مقاله رسیده به دبیرخانه 262 مورد داوری شد که 21 مقاله به صورت سخنرانی و 91 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
گفته شده که در آئین پایانی همایش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: