کد خبر: ۱۶۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 28
احمدحمزه اظهار کرد: واقعیت آن است که در طرح تحول سلامت به طور شایسته به جایگاه پزشکان عمومی بها داده نشده و همین امر باعث دلسردی این افراد از ارایه خدمت شده است.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جایگاه پزشکان عمومی با اجرای نظام ارجاع ارتقا می یابد، گفت: بدون شک سطح اول خدمات حوزه سلامت با پزشکان عمومی است.

به گزارش شفاآنلاین،احمدحمزه با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه پزشکان عمومی در نظام سلامت، افزود: واقعیت آن است که در طرح تحول سلامت به طور شایسته به جایگاه پزشکان عمومی بها داده نشده و همین امر باعث دلسردی این افراد از ارایه خدمت شده است.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید این نکته را مورد توجه قرار داد که سطح اول خدمات با پزشکان عمومی است و وزارت بهداشت در نخستین گام جهت ارتقای جایگاه پزشکان عمومی، باید طرح پزشک خانواده را در کل کشور اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اجرای پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران، تاکید کرد: باید نواقص اجرای نظام ارجاع در دو استان فارس و مازندران ارزیابی شود تا بتوان طرح پزشک خانواده را در کل کشور تعمیم داد.

وی یادآور شد: در حال حاضر اگر بیماری با مشکلاتی مواجه شود به پزشک متخصص مراجعه می کند درحالی که اگر طرح پزشک خانواده شکل اجرایی بگیرد پزشکان عمومی می توانند به درستی بیمار را راهنمایی کرده و وی را به متخصص اصلی ارجاع دهد.

حمزه تاکید کرد: بدون شک  اجرای طرح پزشک خانواده (family doctor)به کاهش هزینه های درمان بیماران و مدیریت هزینه های حوزه سلامت منجر می شود به همین جهت باید در اجرای آن تسریع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: واقعیت آن است که تاکنون به جهت فراهم نبودن اجرای طرح پزشک خانواده و به تبع آن راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت هنوز نظام ارجاع نتوانسته عملیاتی شود لذا می طلبد ابتدا زیرساخت های مقدماتی فراهم شده تا این طرح بتواند شکل اجرایی به خود گیرد.خانه ملت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: