کد خبر: ۱۶۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 26
متاسفانه در ایران خصوصی سازی آسیب دید و هم این پروسه سبب شد بخش های دولتی آسیب ببیند درحالی که قائده کار این است زمانی که خصوصی سازی شکل می گیرد دولت کوچک شود اما این موضوع در کشور مشاهده نمی شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نبود نظارت در بخش خصوصی عملکرد ارایه خدمات سلامت را تضعیف می کند، گفت: بخش غیر دولتی در بیمارستان ها حجم قابل توجهی دارند اما خدماتی که می دهند مطلوب نیست .

به گزارش شفا آنلاین،همایون هاشمی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت، افزود: متاسفانه در ایران خصوصی سازی آسیب دید و هم این پروسه سبب شد بخش های دولتی آسیب ببیند درحالی که قائده کار این است زمانی که خصوصی سازی شکل می گیرد دولت کوچک شود اما این موضوع در کشور  مشاهده نمی شود.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حوزه سلامت(Health) برون سپاری ها امر ضروری است و در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که دولت به عنوان متولی نظارت و سیاست گذاری می کند اما بیمارستان ها و مراکز خدمتی عموما در بخش غیردولتی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در حال حاضر بخش غیر دولتی در بیمارستان(Hospital) ها حجم قابل توجهی دارند اما خدماتی که می دهند مطلوب نیست زیرا نظارت ها ضعیف است.

وی یادآور شد: گاهی بخش خصوصی باعث شده بخش دولتی نیز در حوزه سلامت خنثی شود و بخش دولتی بهره لازم را از حضور بخش غیردولتی در کنار خود نداشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بارها بر این امر تاکید کردیم که سطح بندی خدمات، گاید لاین ها و نظام ارجاع از جمله مواردی است که با ورود بخش خصوصی می تواند به خوبی اجرایی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: