کد خبر: ۱۶۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 25
اراحتی‌های جسمی ناشی از افزایش سن هرچند عواملی تاثیرگذارند اما عامل اصلی کاهش کیفیت زندگی و آرامش در میان زنان و مردان سالمند و مسن نیستند بلکه فاکتورهای روان‌شناختی بیشترین تاثیرگذاری را در این زمینه دارند.
        مطالعات جدید تاکید دارد که عوامل روانی چون اضطراب و افسردگی <Anxiety and depression>بیش از بیماری‌های جسمی بر وضعیت آرامش و آسایش سالمندان تاثیرگذارند.

به گزارش شفا آنلاین: بالا رفتن سن با مشکلات جسمی و مشکلات سلامتی همراه است. اما تحقیقات جدید بر عوامل روان‌شناختی بیش از عوامل جسمی در تامین آسایش و آرامش افراد در دوران سالمندی تاکید دارد. به گفته متخصصان، ناراحتی‌های جسمی ناشی از افزایش سن هرچند عواملی تاثیرگذارند اما عامل اصلی کاهش کیفیت زندگی و آرامش در میان زنان و مردان سالمند و مسن نیستند بلکه فاکتورهای روان‌شناختی بیشترین تاثیرگذاری را در این زمینه دارند. متخصصان آلمانی اظهار داشتند: آنچه موجب جذاب‌تر شدن این مطالعه شده این است که پیش از این تاثیر استرس بر آسایش روانی افراد در این وسعت بررسی نشده بود. مطمئنا افزایش سن به خودی خود با کاهش کیفیت زندگی مرتبط نیست و در واقع عوامل روان‌شناختی از قبیل افسردگی یا اضطراب بر سلامت ذهنی افراد تاثیر می‌گذارد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: