کد خبر: ۱۶۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
دو برادر اهل افغانستان که در حادثه ساختمانی به‌شدت مصدوم شده و توسط اورژانس تهران به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) منتقل بودند، با همکاری مشترک گروه‌های جراحی مجتمع، بصورت اورژانسی تحت عمل قرار گرفته و از مرگ نجات یافتند.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>جوانی که به دنبال سقوط از ساختمان، دچار آسیب دیدگی شدید ناشی از فرورفتن لوله داربست به قفسه سینه شده بود با انجام یک عمل جراحی موفقیت آمیز از مرگ نجات یافت.

به گزارش شفاآنلاین،دو برادر اهل افغانستان که در حادثه ساختمانی به‌شدت مصدوم شده و توسط اورژانس تهران به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) منتقل بودند، با همکاری مشترک گروه‌های جراحی مجتمع، بصورت اورژانسی تحت عمل قرار گرفته و از مرگ نجات یافتند.

یکی از این دو برادر به دنبال سقوط از ساختمان، دچار آسیب دیدگی شدید، ناشی از فرورفتن لوله داربست به قفسه سینه شده بود بلافاصله پس از پذیرش در اورژانس مجتمع و انجام ارزیابی‌های حیاتی و پایدارسازی اولیه، جهت انجام عمل جراحی اورژانس به اتاق عمل ولیعصر منتقل شد. 

این کارگر 26 ساله اهل افغانستان با تلاش مشترک پزشکان تحت یک عمل جراحی 4 ساعته قرار گرفت. در این جراحی مشترک پس از باز کردن قفسه سینه توسط گروه جراحی توراکس و تائید عدم آسیب‌دیدگی قلب و عروق اصلی توسط فلوشیپ جراحی قلب، ادامه بررسی مسیر ورود و خروج میله دو و نیم متری و آسیب‌دیدگی‌های ناشی از آن به گروه‌های جراحی تور اکس و جراحی عمومی سپرده شد.


در ادامه، پس از برداشتن طحال بیمار و ترمیم ریه و دنده‌های آسیب‌دیده با حضور تکنسین آتش‌نشانی این لوله دو و نیم متری با قطر حدود هفت سانتی متر از بدن بیمار خارج شد. 

پس از اتمام جراحی و ریکاوری(recovery)، بیمار جهت مراقبت‌های بعد از عمل به ICU ریه و قفسه صدری مجتمع انتقال یافت.

لازم به توضیح است برادر این فرد نیز که دچار شکستگی شدید از ناحیه ساعد دست، لگن و ستون فقرات گردنی شده بود، پس از اطمینان از عدم آسیب دیدگی مغز و نخاع، طی یک جراحی اورژانسی توسط گروه ارتوپدی مجتمع تحت عمل جراحی‌ترمیم شکستگی ساعد به‌منظور برقراری خون‌رسانی دست راست قرار گرفت. 

حال این بیمار نیز پس از انتقال به بخش ارتوپدی مجتمع خوب و رضایت بخش توصیف شده است.فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: