کد خبر: ۱۵۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۶ - 2017July 20
این بیماران زخم های زیادی در بدن خود دارد که تعویض پانسمان های آنها هم دردناک بوده و هم هزینه های زیادی را بر دوش بیماران تحمیل می کند
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم سمیرم در مجلس با انتقاد از هزینه سرسام آور پانسمان های بیماران پروانه ای، گفت: ایجاد درمانگاه ویژه کمکی برای ارایه خدمت بهتر به این بیماران است.

به گزارش شفا آنلاین،اصغر سلیمی با تاکید بر ضرورت حمایت از بیماران پروانه ای، افزود: این بیماران زخم های زیادی در بدن خود دارد که تعویض پانسمان های آنها هم دردناک بوده و هم هزینه های زیادی را بر دوش بیماران تحمیل می کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه وزارت بهداشت(Ministry of Health) تمهیدات خوبی برای حمایت از بیماران پروانه ای در نظر گرفته اما واقعیت آن استکه این تمهیدات کافی نیست تاجایی که به تازگی یکی از این بیماران جان خود را از دست داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر هزینه سرسام آور دارو و درمان بیماران پروانه ای کمرشکن بوده و بسیاری از خانواده های این بیماران را به زیر خط فقر کشانده است.

سلیمی تاکید کرد: با توجه به اینکه روز به روز بیماری های گسترده ای در جهان شاهد هستیم، باید با علم روز افزون بتوان به مهار کردن این بیماری ها شتافت، بیماران پروانه ای نیز جزو آن گروه از بیمارانی است که باید مورد حمایت های بیمه ای از سوی دولت برخوردار شود.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی درمانگاه هایی برای کمک به بیماران پروانه ای، گفت: ایجاد درمانگاه های ویژه برای بیماران پروانه ای می تواند خدمات خوبی را به این بیماران ارایه دهد و گام مثبتی در حوزه بهداشت و درمان(Treatment) نیز به شمار می رود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس آنچه که بارها گفته شده هزینه پانسمان بیماران پروانه ای ماهانه چند میلیون تومان است که باید وزارت بهداشت راهکاری را برای کمک به درمان آنها در نظر بگیرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: