کد خبر: ۱۵۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 19
بشیر خالقی با تاکید بر ضرورت حمایت از بیماران مزمن به ویژه بیماران سرطانی، افزود: واقعیت آن است که امروزه هزینه های درمان بیماران سرطانی سرسام آور است این درحالی است که سالانه نزدیک به 90 هزار نفر در کشور با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کنند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ابتلا سالانه ۹۰ هزار نفر در کشور به سرطان خبر داد و گفت : وزارت بهداشت باید سیاست های پیشگیرانه را مدنظر قرار دهد.

به گزارش شفاآنلاین،بشیر خالقی با تاکید بر ضرورت حمایت از بیماران مزمن به ویژه بیماران سرطانی، افزود: واقعیت آن است که امروزه هزینه های درمان بیماران سرطانی سرسام آور است این درحالی است که سالانه نزدیک به 90 هزار نفر در کشور با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می رسد باید وزارت بهداشت حمایت های ویژه ای از این بیماران داشته باشد زیرا عمدتا داروهای این بیماران وارداتی است و برای خانواده هایی که از حداقل های زندگی برخوردار نیستند تامین این داروها بسیار سخت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اگرچه وزارت بهداشت نیز در تامین هزینه های خود با مشکل روبرو است اما می تواند با سیاست های پیشگیرانه مانع از بروز و توسعه بیماری سرطان در نقاط مختلف کشور شد تا بتوان هزینه های این بیماری را کنترل کرد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر هر دوره شیمی درمانی (Chemotherapy)برای بیماران سرطانی نسبت به نوع سرطان متفاوت است اما اغلب بین 4 الی 5 میلیون تومان برای بیمار هزینه در بردارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی از شهرها به جهت نوع تغذیه بروز برخی سرطان ها شایع تر است و از این طریق می توان راهکارهای اثربخشی را برای کنترل این بیماری مدنظر قرار داد.خانه ملت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: