کد خبر: ۱۵۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 2017July 18
شفاآنلاین :دکتر زهرا میرحسینی فوق تخصص نفرولوژی در خصوص عملکرد سازمان نظام پزشکی گفت:این سازمان که تشکلی مردم نهاد NGO است باید توسط پزشکان غیر وابسته به ارگان های دولتی، دلسور،سرشناس و باتجربه اداره شود. در حالی که شاهد بودیم در چند سال اخیر به این صورت اداره نشد.
وی در گفتگو با شفاآنلاین تصریح کرد: همین که برخی افراد با سابقه اجرایی درخشان وغیروابسته به نهادهای دولتی در این مجموعه حضور نداشته اند باعث شده تا این سازمان صنفی آنطور که باید نتواند از حقوق جامعه پزشکی دفاع کند. شما در همین یکی – دو سال اخیر می بینید که چطور برخی افراد باعث تنش میان پزشکان و بیماران شدند و در مقابل سازمان نظام پزشکی هیچ کار مثمرثمری انجام نداد بلکه بیشتر نظاره گر بود.


میرحسینی خاطرنشان کرد :در بحث نظام سلامت هم اگر نظام پزشکی عملکرد بهتری داشت و با مشورت و کار کارشناسی، راهکارهایی را ارائه می داد، به طور قطع ما امروز شاهد بحران های حال حاضر در روند اجرای طرح نظام سلامت نبودیم.

کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی خاطرنشان کرد: تداوم این روند باعث شده تا سطح اعتماد بیماران به پزشکان تا حد زیادی کاسته شود و اگر سازمان نظام پزشکی بهتر عمل می کرد، به طور حتم امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

 متخصص نفرولوژی ضمن اشاره به دو وجه مهم سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: این سازمان  دو وجه دارد. یکی وجه صنفی و دیگری وجه علمی. به اعتقاد من اگر قرار است افرادی به عنوان کاندیدای منتخب در این سازمان فعالیت کنند باید هر دو وجه آن را داشته باشند و به علاوه سازمان نظام پزشکی را به سمت استقلال بیشتر سوق دهند. به هرحال از ابتدای تشکیل این سازمان، قرار بر مستقل بودن آن بوده اما می بینیم که حضور برخی از افراد، این استقلال را از مجموعه صنفی پزشکان سلب کرده است.

دکتر میرحسینی در مورد حضور چهره های تاثیرگذار در این دوره انتخابات نظام پزشکی هم گفت: خوشبختانه در این دوره انتخابات بزرگانی مثل دکتر فاضل حضور دارند که هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اجرایی و صنفی کاربلد هستند و می توانند نقش سازنده ای در ارتقاء سطح کیفی کار نظام پزشکی در دوره آتی داشته باشد.

وی در ادامه افزود:کم تحرکی سازمان نظام پزشکی در ادوار گذشته باعث آن شده بود که بسیاری از پزشکان امیدشان را از این مجموعه صنفی از دست دهند. اما فکر می کنم این دوره با حضور نیروهای دلسوز،سرشناس،خوشنام و دارای سابقه بسیار قوی ودرخشان دوباره امید به جامعه پزشکان برگشته و بی تردید در روز انتخابات شاهد حضور چشمگیر اعضاء خواهیم بود.
دکتر میرحسینی در پایان تاکید کرد: امیدوارم این انتخابات و افراد منتخب باعث شوند تا سازمان نظام پزشکی به درستی حقوق پزشکان و بیماران را دنبال کند. چه بسا امروزه شاهد آن هستیم که مشکلات متعددی در حوزه پزشکان در شهرستان ها وجود دارد که با یک تیم با انگیزه می توان امیدوار بود که مشکلات مرتفع شوند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروزبرومند
|
United States
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
بسیار امیدوار کننده است که بانوان شهرستانی در انتخابات نظام پزشکی چنین کوشا باشند. با شناختی که از بانودکتر زهرا میرحسینی دارم شک ندارم انتخاب ایشان از سبزوار گروه همکارانی را که از سبزوار انتخاب میشوند درراستای نگهداری از صیانت پزشکی و بازگشت اختیارات قانونی که به نادرستی در گذشته ،از نظام پزشکی گرفته شده توانمند تر خواهد نمود و با ارشاد های سرور دکتر فاضل و همراهی همکاران شهرستانی قداست حرفه پزشکی درخشانتر به بیماران و پزشکان یاری خواهد داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: