کد خبر: ۱۵۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 2017July 18
بسیاری از ما عاشق ارتباط داشتن با دیگران و داشتن اطلاعات به روز و سرگرم شدن هستیم و موبایل می‌تواند همه اینها را به ما بدهد ولی آیا می‌دانیم این موارد با چه بهایی به ما داده می‌شوند و چه تاثیری بر قوای عقلی ما دارند.
شفا آنلاین:محققین دانشگاه تگزاس مطالعه‌ای انجام داده‌اند که تاثیر نزدیک بودن موبایل <Mobile near>را به بدن روی قوای عقلی ما مورد بررسی قرار داده است.


به گزارش شفا آنلاین:بررسی‌های قبلی نشان داده که وجود فقط یک محرک دیگر در کنار ما به جز کاری که در حال انجام آن هستیم می‌تواند موجب کاهش کارایی قوای عقلی ما شود. حالا محققین حدود 800 نفر را در سه گروه موقع کار مورد بررسی قرار داده‌اند. در تعدادی از آنها موبایل در کنارشان بوده و آن را ‌می‌دیدند. در تعدادی دیگر موبایل در جیب یا کیفشان بوده و تعدادی دیگر موبایل در اطاقی دیگر قرار داده شده است.
سپس محققین توانایی تمرکز افراد را بر کار ذهنی و توانایی آنها در فکر کردن و حل مشکلات در هر سه گروه مورد بررسی قرار دادند.
این مطالعه نشان داد که هر دو این توانایی‌ها که در کسانی که موبایل‌شان در اطاق دیگر و دور از دسترس‌شان بوده بهتر از دو گروه دیگر بوده است. حتی موقعی که افراد وسوسه چک کردن موبایل در دسترس‌شان را هم نداشته‌اند فقط وجود موبایل در کنار آنها توانایی تمرکز و حل مسائل را در آنها کاهش داده بود. در این مواد آنها مجبور بودن مرتب خود را متقاعد کنند که به موبایلشان دست نزنند و این می‌توانست قوای عقلی آنها را مصروف خود کرده و کارآیی آنها را کم کند.
این مطالعه همچنین نشان داد که این تاثیر موبایل در قوای ذهنی افراد بیشتر از همه در کسانی است که به موبایل خود وابستگی بیشتری دارند.سپید
Journa- of the Associatio- for Consumer Research

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: