کد خبر: ۱۵۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 17
رییس انجمن نفرولوژی ایران درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :رییس انجمن نفرولوژی ایران در آستانه برگزاری انتخابات نظام پزشکی گفت:سازمان نظام پزشکی تقدس دارد و باید منافع بیمار و پزشک را در اولویت امورش قرار دهد اما می بینیم که اینگونه نیست
دکتر محمد رضا گنجی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهارداشت :ما انتظار داریم که سازمان نظام پزشکی به عنوان یک مجموعه صنفی بتواند از حقوق پزشکان دفاع کنند. اما وقتی به آنجا رجوع می کنیم می بینیم که سازمان  تبدیل شده به محلی برای کسب و کار دلالان خودرو های لوکس و ویلاهای جزیره کیش!که این رویه  واقعا خجالت آور است. شرکت های مختلف از مکان سازمان نظام پزشکی به نفع خودشان بهره برداری می کنند. حتی شاهد آن بوده ایم که چندی پیش برخی از این شرکت های فروش خودرو، پزشکان را فریب داده و کلاه بر سرشان گذاشته بودند.

وی در ادامه افزود: سازمان نظام پزشکی تقدس دارد و باید منافع بیمار و پزشک را در اولویت امورش قرار دهد اما می بینیم که اینگونه نیست. هر سال مبلغ 700 هزار تومان به خاطر تمدید جواز از ما اخذ می شود اما کارچندان مفیدی در قبال آن انجام نمی گیرد. این در حالی است که اگر هیات مدیره با صراحت از پزشکان بخواهد که برای اموری مثل؛ ساختن پارکینگ، مستمری به پزشکان بیکار و ... نیاز به کمک مالی داریم، به طور قطع افراد زیادی به مجموعه کمک خواهند کرد. اما وقتی 700 هزار تومان از ما می گیرند و هیچ اتفاقی هم نمی افتد، برای ما سوال پیش می آید که این مبلغ را به چه منظوری دریافت می کنید؟!

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد: طرح نظام سلامت اجرا شد اما فقط بیماران نفع بردند و راضی بودند و در مقابل پزشکان حقوقشان را 6 ماه یکبار دریافت کردند. با این اوصاف چرا هیچکس از ما نمی تواند دفاع کند؟! آیا مسئولان می دانند که کار یک پزشک از یک نظامی سخت تر است. ما از ابتدای تحصیل با مشقت فراوان تحصیل کرده ایم و برای گذراندن طرح از شهر و خانه مان دور بوده ایم اما حالا می بینیم که نظام پزشکی هم حتی از حقوق ما به خوبی دفاع نمی کند.

دکتر گنجی اضافه کرد: در سال های اخیر هم شاهد هستیم که بسیاری از رسانه ها با دروغ پراکنی رابطه بین بیمار و پزشک را تا حد زیادی تخریب کرده اند و سطح اعتماد را کاهش داده اند که بازهم سازمان نظام پزشکی فقط نظاره گر بود.

فوق تخصص بیماری های کلیوی درباره انتخابات نظام پزشکی هم گفت: با توجه به حضور دکتر فاضل به عنوان یکی از پزشکان حاذق و با دانش در این انتخابات امیدوارم شاهد اتفاق های خوبی برای پزشکان باشیم. به هرحال این روزها حرف زدن ما شبیه برخی از فیلم های پلیسی است که برخی هر حرفی از دهان ما خارج می شود را بر علیه خود مان استفاده می کنند. امیدوارم حضور پرشور پزشکان در انتخابات آتی باعث شود تا فضاهای اینچنینی از بین برود و سازمان نظام پزشکی نقش اصلی خود را که همانا احقاق حق پزشکان است را ایفا کند.

دکتر گنجی در پایان تاکید کرد: در انتخابات سازمان نظام پزشکی اغلب افراد بر اساس انتخاب پزشکان در راس کار قرار می گیرند اما چند نفری هم به صورت انتصابی مشغول کار می شوند که به اعتقاد من باید بحث انتصابات از اساس اصلاح شود و همه کسانی که قرار است در سازمان نظام پزشکی فعالیت کنند، با انتخابات وارد این مجموعه شوند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رضا گنجي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
البته منظور من از زندگي سخت تر نسبت به نظاميان گذراندن طرح و جدايي همسر و فرزندان بوده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
سلام آقای دکترعزیز
اگر فرزند اول مشکل هیدرونفروز کلیه داشته باشد آیا فرزند دوم نیز چنین خواهد شد؟ جهت جلوگیری از این موضوع چه دکتری معرفی می نمائید که از ابتدا تحت نظر باشیم تا فرزند دوم مبتلا به این مشکل نشود متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
باسلام منوشوهرم هردو آمثبت هستیم ولی گروه خونی نوزادما oمثبت است ایا اشکال دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
با عرض سلام آيا قرص كلسيم سيترات براى بيمار دياليزى بد است؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: