کد خبر: ۱۵۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 14
در کشور با تعدد مراکز پیوند کبد در سال‌های اخیر روبرو بوده‌ایم و این راه اندازی نشان می‌دهد که پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.
شفا آنلاین:رئیس مرکز تحقیقات پیوند کبد گفت: آنچه که به عنوان داروهای گیاهی و قرص پاک کننده کبد و رفع کننده کبد چرب تجویز می‌شود تائید شده نیست و برخی مواقع عوارض هم دارد.

به گزارش شفاآنلاین:محسن نصیری طوسی در حاشیه سمینار تازه‌های پیوند کبد<New Liver Transplant Seminar> که در بیمارستان امام خمینی برگزار شد  درباره آخرین یافته‌های پیوند کبد افزود: خدمات پیوند اعضا از خدمات پیشرفته علم پزشکی در جهان است و درایران هم در زمینه پیوند اعضا پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم.

این فوق تخصص گوارش و کبد درمان‌های دارویی و جلوگیری از رد پیوند را در علم پیوند و همچنین مراقبت‌های پس از پیوند را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: در کشورما سیر نوآوری‌های درمانی، مراقبتی و دارویی روز به روز در حال پیشرفت است و مرتب همایش‌ها و سمینارهایی به این منظور برگزار می‌شود.

نصیری طوسی افزود: در کشور با تعدد مراکز پیوند کبد در سال‌های اخیر روبرو بوده‌ایم و این راه اندازی نشان می‌دهد که پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط کبد چرب و پیوند کبد گفت: خوشبختانه با درمان‌های صورت گرفته و با واکسیناسیون دیگر عامل اصلی پیوند کبد، بیماری‌های عفونی و ویروسی همانند هپاتیت بی و سی نیست و آنچه که در این سال‌ها موجب آسیب به کبد شده است تجمع وزن، چربی و کالری در کبد است که همانند عفونت‌های ویروسی کبد را از بین می‌برد.

رئیس مرکز تحقیقات پیوند کبد گفت: احتمالا تا چند سال آینده همین تجمع چربی و وزن در کبد شایع‌ترین علت نارسایی کبد خواهد بود و بر همین اساس کبد چرب از تهدیدات جدی است که می‌تواند موجب نارسایی کبد و تومور کبد شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درمان‌های گیاهی کبد چرب مورد تائید است افزود: مهم‌ترین داروی معجزه آسای کبد چرب، رژیم مناسب غذایی و ورزش است و بسیار جواب می‌دهد.

نصیری طوسی افزود: داروهای موثر در درمان کبد چرب فقط ۱۰ درصد جواب می‌دهد مگر اینکه توام با اصلاح رژیم غذایی و تحرک و ورزش باشد.

وی گفت: بطور قطع داروهای گیاهی و قرص‌های پاک کننده کبد تائید شده نیستند و عوارض نیز دارند، چرا که ناخالصی‌ها و آلودگی‌های موجود در این قرص‌ها در مواردی عارضه ایجاد کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: