کد خبر: ۱۵۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 11
هلال‌احمر در حوزه حج آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به زائران را داشته و در این زمینه دو بیمارستان در مکه و مدینه در نظر گرفته شده است.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی جمعیت هلال‌احمر(Red Crescent) با اشاره به در نظر گرفتن دو بیمارستان و 90 مجموعه بهداشتی و درمانی در مکه و مدینه جهت ارائه خدمات به زائران حج تمتع، گفت: برای کاروان‌های حج دوره‌های مدیریت بحران برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، سیدحمید جمال‌الدینی در نشست خبری در ارتباط با اقدامات هلال‌احمر در ایام حج تمتع، اظهار داشت: هلال‌احمر در حوزه حج آمادگی کامل جهت ارائه خدمات به زائران را داشته و در این زمینه دو بیمارستان در مکه و مدینه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 90 مجموعه بهداشتی و درمانی نیز در مکه و مدینه در نظر گرفته شده است، افزود: 570 نفر در حوزه سلامت آموزش‌های لازم را فرا گرفته و جهت ارائه خدمات به زائران حج تمتع به عربستان اعزام خواهند شد. 

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر(Red Crescent) با بیان اینکه امسال 86 هزار زائر به حج اعزام می‌شوند، گفت: برای کل کاروان‌های حج دوره مدیریت بحران برگزار می‌شود و در زمینه واکسیناسیون حجاج نیز اقدامات لازم در نظر گرفته شده است.

جمال‌الدینی اضافه کرد: در 170 مرکز هلال‌احمر پس از انجام تست سلامت واکسن مننژیت به زائران حج تزریق می‌شود البته زائران باید در نظر بگیرند که حداقل دو هفته قبل از اعزام واکسن را تهیه و جهت تزریق آن اقدام کنند.

وی همچنین گفت: حدود 4 تا 6 تریلیر دارو و تجهیزات جهت ارسال به عربستان آماده شده و پس از اخذ مجوزهای مربوطه این تجهیزات به مکه و مدینه فرستاده می‌شوند. 

وی در ادامه به موضوع انبارهای امداد و نجات اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر حتی با وجود سخت‌ترین مشکلات و کمبود بودجه ارائه خدمات به مردم را در نظر گرفته و تلاش می‌کنیم بهترین اقدامات را جهت کمک به مردم حادثه‌دیده انجام دهیم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر افزود: در حال حاضر 550 دوره امداد و نجات در کشور داریم و تا پایان امسال نیز تلاش می‌کنیم 75 شهرستان آسیب‌پذیر به جمعیت بالای 120 هزار نفر دارند را مجهز به تیم‌های واکنش‌سری کنیم.

برچسب ها: هلال احمر ، مکه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: