کد خبر: ۱۵۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری که حداقل 30 تا 40 آزمایشگاه جامع پیش بالینی در کشور ایجاد و راه اندازی شود که نیاز کشورهم به این تعداد آزمایشگاه است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز امیدواری که حداقل 30 تا 40 آزمایشگاه جامع پیش بالینی در کشور ایجاد و راه اندازی شود که نیاز کشورهم به این تعداد آزمایشگاه است.

به گزارش شفا آنلاین،سورنا ستاری روز یکشنبه در مراسم افتتاح آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: باتوجه به 4 تا 5 میلیون دانشجو در کشور نیازمند راه اندازی چنین مجموعه هایی هستیم‌.

وی بر لزوم اجرای پروژه های مشترک در وزارت علوم و بهداشت تاکید کرد و گفت: دو وزارتخانه علوم و بهداشت در پروژه های مشترک همکاری خوبی با هم ندارند. این دو مجموعه ساختار متفاوت دارند که می توانند در زمینه های مختلفی از جمله سلول های بنیادی و علوم شناختی پروژه های مشترک داشته باشند.

ستاری ضمن ابراز خوشحالی از زود به نتیجه رسیدن این آزمایشگاه(Laboratory)، گفت: حدود یک سال و نیم پیش فعالیت این مجموعه آغاز شده و خوشحال هستم کار با سرعت مناسب به نتیجه رسیده است که این موضوع نشان دهند ظرفیت های بالا در این زمینه ها است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: دستگاه هایی که کسی فکر نمی کرد قابلیت ساخت در داخل کشور داشته باشد با همت و تلاش محققان ایرانی ساخته شده است.

وی ادامه داد: مهمتر از ساخت دستگاه ها، ایجاد تولید دانش و به وجود آمدن ایده های فراوان در ذهن سازندگان این تجهیزات برای ساخت دستگاه های جدید است.ستاری اظهار کرد که این معاونت آمادگی کامل برای حمایت و پشتیبانی از طرح های پژوهشی بنیادین را دارد تا این تجهیزات به دست محققان ایرانی ساخته شود.

ساخت تجهیزات در داخل به یک جریان فوق العاده خوب صنعتی تبدیل شده است
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از حدود 4 سال پیش که ما نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل را برگزار کردیم یک جریان فوق العاده خوب فرهنگی و صنعتی برای تولید تجهیزات در داخل کشور به راه افتاده است.

ستاری در حاشیه افتتاح آزمایشگاه جامع پبش بالینی در جمع خبرنگاران افزود:تجهیزات ساخته شده دراین آزمایشگاه نمونه ای از این اقدام است که با همت پژوهشگران ایرانی به نتیجه رسیده است.

وی اظهار کرد: تکنولوژی بالایی در ذهن و مغز جوانان وجود داشت وما فقط کمک کردیم آن چیزی درذهن شان است را در قالب شرکت های دانش بنیان پیاده کنند.ستاری با اشاره به اینکه دستگاه پت حیوانی در داخل کشور ساخته شده و 25 ارگان داخلی درخواست تولید آن را دارند، بیان کرد: دستگاهی که نمونه خارجی آن حدود 1.5 میلون دلار است و نمونه داخلی با یک میلیارد تومان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه های موجود در این آزمایشگاه را توانستند صادر کنند، گفت: صادرات این دستگاه ها کار ساده ای نیست و نیاز به اخذ استانداردهای جهانی دارد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد:مهم این است که باور 'ما می توانیم' در جوانان ایجاد شده و آنان توانستند این دستگاه ها را بسازند و بزودی پروژه های بزرگی در این مجموعه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این دستگاه نشان دهنده کارهایی است که یک موقع ما آرزوی آن را داشتم.این دستگاه مورد نیاز کشور ما بود که به دلیل تحریم نمی توانستیم آن را تهیه کنیم و الان در داخل با تعداد بالا ساخته می شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد که ما هم در قالب طرح های کلان بودجه های خوبی برای اینگونه کارها اختصاص دادیم تا شاهد اتفاقات خوب در کشور باشیم.

نیاز به حیوان خانه بزرگ و استاندارد در شهر تهران داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه افتتاح آزمایشگاه جامع پیش بالینی در جمع خبرنگاران گفت: نیاز به یک حیوان خانه بزرگ استاندارد در شهر تهران داریم تا حیوانات در آن نگهداری شوند.

دکتر علی جعفریان اظهار کرد: اگر آزمایشگاه جامع پیش بالینی این دانشگاه به طور کامل فعال شود، قسمتی از خلا موجود برای انجام تحقیقات حیوانات کوچک را می توانیم پر کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های این آزمایشگاه ساخت ایران است، اظهار کرد: اگر همه این دستگاه ها را وارد می کردیم حدود 2.7 میلیون دلار هزینه برای ما داشت اما هزینه های این تجهیزات حدود یک میلیون دلار بود که نزدیک به 40 درصد هزینه ارزی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد که مهمتر از صرفه جویی ارزی، تکنولوژی فراهم آوری آن است و این مجموعه نشان می دهد که ما دارای ظرفیت داخلی خوبی هستیم.

وی افزود: شرکت دانش بنیان مفهوم جدید در اقتصاد ایران است؛ شاید کمتر از 10 سال است که این مفهوم در کشور مطرح شده است و توانسته کارهای خوبی را به نتیجه برساند.

جعفریان ادامه داد: در صدد هستیم دانشجویان تحصیلات تکمیلی برخی از پروژه هایشان را در شرکت های دانش بنیان بگذرانند. این شرکت با صنعت و تکنولوژی به طور مستیقم در ارتباط است و آنان از فضای تئوریک مقداری فاصله می گیرند.

آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضورسورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی وعلی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز یکشنبه ( 18 تیرماه ) به بهره برداری رسید.

برچسب ها: سلامت ، آزمایشگاه ، فناوری
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
بسیار از این آقایان تشکر می کنیم که در یک اتاق کوچک کار شرکتهای بسیار بزرگ بین المللی را انجام می دهند و جوائز را در همه جا درو می کنند و فرصتی به جوانان تحصیل کرده ....ت را نمی دهند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: