کد خبر: ۱۵۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
تاکنون ٢٠٠ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در کشور تشکیل شده است و در مراحل بعدی نیز برای سایر بیماران اجرا خواهد شد

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، روند اجرای طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مهدی درخشان در گفتگویی رادیویی افزود: نظام ارجاع داخلی یکی از زیر ساخت های ارائه خدمات درمانی به شیوه صحیح است.

وی با بیان اینکه طرح اجرای نظام ارجاع داخلی از سوی سازمان تامین اجتماعی در مرداد ماه سال ٩٣ آغاز شد، گفت: ابتدا این طرح در پنج استان گیلان، قزوین، زنجان، کرمانشاه و خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرایی شد.

دکتر درخشان افزود: بعد در پنج استان دیگر اصفهان، کرمان، همدان، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد این طرح ادامه یافت و در مرحله بعد در تمام مناطق استان خراسان رضوی عملیاتی شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر ٣٠ درصد بیماران کلینیک های تخصصی استان خراسان رضوی از طریق نظام ارجاع داخلی نوبت دهی می شوند و این طرح در این استان در حال پیشرفت است.

وی گفت: تا پایان شهریور سال جاری، طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی تامین اجتماعی اجرایی می شود.

دکتر درخشان تصریح کرد:البته این طرح فعلاً برای بیماریهای مزمن (فشار خون(blood pressure)، دیابت، قلبی، تنفسی) انجام می شود و تاکنون ٢٠٠ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در کشور تشکیل شده است و در مراحل بعدی نیز برای سایر بیماران اجرا خواهد شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مزایای اجرای نظام ارجاع داخلی گفت: شناسایی بیماران مزمن و تشکیل پرونده الکترونیکی، توزیع عادلانه خدمات و تجویز منطقی مصرف داروها از فواید اجرای این طرح است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی(Social security)، وی گفت: در نظام ارجاع داخلی، نوبت دهی و تشکیل پرونده برای بیماران و مراجعان در سطح یک به صورت الکترونیکی انجام و در این سطح تمامی خدمات درمانی ارائه می شود در صورت نیاز به ارائه خدمات در سطح دو و سه نوبت دهی و انتقال پرونده نیز به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: