کد خبر: ۱۵۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ - 2017July 10
«هفتمین کنگرۀ سالانۀ آکادمی جراحان پلاستیک صورت و ترمیمی کشورهای آسیایی» و «چهارمین همایش بین‌المللی آموزش اعمال جراحی بینی و سینوسی» دو رویداد بزرگ علمی هستند که با حضور 200 دانشمند مطرح جهانی از تاریخ بیستم تا بیست‌وسوم تیرماه 96 در شیراز برگزار خواهند
شفا آنلاین: شیراز به‌زودی برگزارکنندۀ دو همایش بزرگ علمی در زمینۀ جراحی پلاستیک <Plastic Surgery>با شرکت 35 کشور جهان خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:«هفتمین کنگرۀ سالانۀ آکادمی جراحان پلاستیک صورت و ترمیمی کشورهای آسیایی» و «چهارمین همایش بین‌المللی آموزش اعمال جراحی بینی و سینوسی» دو رویداد بزرگ علمی هستند که با حضور 200 دانشمند مطرح جهانی از تاریخ بیستم تا بیست‌وسوم تیرماه 96 در شیراز برگزار خواهند شد.

طبق اعلام دبیر انجمن راینولوژی ایران، کشورهایی چون آمریکا، ایتالیا، آلمان، انگلستان، پرتغال، هلند، بلژیک، اتریش، جمهوری آذربایجان، بلاروس، رومانی، عراق، پاکستان، لبنان، عمان، کویت، بحرین، سوریه و هند، از جمله کشورهای حاضر در این همایش خواهند بود.

دکتر سید علیرضا مصباحی از برگزاری این دو رخداد بزرگ علمی ابراز خشنودی کرد و دانشمندان شرکت‌کننده از سی و پنج کشور جهان در این دو همایش را سفیران فرهنگی‌ای دانست که واقعیت‌های ایران را به جهان منعکس خواهند کرد، آن‌هم در شرایطی که کشورهای غربی با رویکرد ایران‌هراسی، تصویر نادرستی از ایران ایجاد کرده‌اند و در پی وارونه‌سازی حقایق کشور ما هستند.

این عضو هیأت مدیرۀ آکادمی جراحان پلاستیک آسیا گفت که متخصصان و فوق‌تخصصان رشته‌های مختلف پزشکی امکان حضور در این همایش را دارند و در رشته‌های جراحی پلاستیک، پوست، چشم، اطفال و آسم و آلرژی، برای متخصصان امتیاز بازآموزی وجود دارد.

او همچنین با اشاره به برنامه‌های این کنگرۀ سه روزه، از ایراد 94 سخنرانی مهم و نمایش 35 ویدئوی آموزشی از عمل‌های جراحی مرتبط با کنگره خبر داد.

دکتر مصباحی با انتقاد از انجام عمل‌های جراحی زیبایی در مطب‌ها تأکید کرد که در صورت نیاز به استفاده از داروی بیهوشی در جراحی‌های زیبایی، حضور متخصص بیهوشی ضروری است و انجام اینگونه عمل‌ها در مطب‌ ممنوع است.

او تجویز داروی خواب‌آور و یا انجام بی‌حسی‌های عمیق را برای انجام جراحی‌های زیبایی خلاف قانون معرفی کرد و از متقاضیان اینگونه عمل‌ها خواست تا در انتخاب پزشک خود دقت بیشتری داشته باشند.

 

این متخصص گوش و حلق و بینی و فوق تخصص راینولوژی خواستار برقراری نظارت دقیق‌تر بر اعمال جراحی بینی و زیبایی شد و تأکید کرد که عمل جراحی زیبایی، یک عمل بی‌برگشت است و متقاضیان این کار باید بدانند که زیرزمین‌ها و آرایشگاه‌های زنانه جای انجام اینگونه اعمال جراحی نیست.

دکتر مصباحی همچنین تأکید کرد که متقاضیان عمل‌های زیبایی حتماً باید پروانۀ کار پزشک را که صادره از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است ببینند و فریب پزشک‌نماهایی را که وارد این حیطه شده‌اند نخورند.

«راینولوژی» یک شاخۀ فوق‌تخصصی در دانش پزشکی است که به جراحی‌ها و درمان بیماری‌های بینی، سینوس‌ها و ساختمان‌های اطراف بینی می‌پردازد. راینولوژی از لغت لاتین «راینو» به معنای بینی نشأت گرفته است.

«راینوپلاستی» یا جراحی زیبایی بینی در لغت از دو کلمۀ «راینو» به معنای بینی و «پلاستی» به معنای اصلاح یا زیباکردن تشکیل شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: