کد خبر: ۱۵۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 07
شفاآنلاین: رییس انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی تهران با تاکید براینکه نظام پزشکی درمقابله با هجمه های صورت گرفته برعلیه جامعه پزشکی موفق نبود خاطرنشان کرد:امیدواریم افرادی دردوره جددی وارد نظام پزشکی شوند که رویکرد صرفا سیاسی نداشته باشند.

دکتر کوروش صمیمی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره کارکرد وعملکرد سازمان نظام پزشکی دردوره اخیرگفت: در انتخابات قبلی حضور پزشکان چشمگیر نبود از این رو اعضای هیات مدیره نتوانستند با آراء بالایی انتخاب شوند و با پشتوانه خوبی در پی حل مشکلات جامعه پزشکان باشند. با این اوصاف امیدوارم در انتخابات 30 تیرماه امسال، شاهد حضور چشمگیر جامعه پزشکان باشیم تا افراد منتخب با پشتوانه و صلابت بیشتر پیگیر امور صنفی باشند.

وی در ادامه در خصوص امور اجرایی نظام پزشکی تصریح کرد: به نظرم اعضای منتخب باید از همان ابتدا به دنبال یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند باشند تا گرفتار روزمرگی نشوند. امری که تاکنون کمتر شاهد آن بوده ایم.

دکتر شمیمی خاطرنشان کرد: توصیه من به پزشکان کاندیدای انتخابات این است که با احساس مسئولیت بیشتری وارد صحنه شوند و حفظ منافع بیمار و منزلب پزشک را در همه مواقع در نظر داشته باشند. متاسفانه در دو – سه سال اخیر در برخی از روزنامه ها و فضای مجازی قضاوت های عجیب و غریبی برعلیه جامعه پزشکی صورت گرفت و توهین هایی نیز شد که متاسفانه سازمان نظام پزشکی نتوانست واکنش مناسبی در مقابل این هجمه های ناجوانمردانه داشته باشد. با این حال معتقدم اعضای هیات مدیره تمام تلاش شان را کردند اما همانطور که اشاره کردم ،هم قوانین اجازه قدرت نمایی را به آنها نمی داد و هم همبستگی مناسبی بین جامعه پزشکان دیده نشد.

رییس انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی تهران درادامه گفت: جامعه پزشکی در سال های قبل ،حمایت بیشتری از سازمان نظام پزشکی داشتند. اما در سال های اخیر و به خصوص این چهارسال به خاطر آنکه توان و نفوذ این سازمان را کاهش یافته دید، دیگر تمایلی به حمایت از خودش نشان نداد. اما اکنون فکر می کنم پزشکان به این نقطه مشترک رسیده اند که تنها راه قدرتمند تر شدن نظام پزشکی همبستگی است که در انتخابات اخیر آن را نشان خواهند داد.

دکتر شمیمی درباره کاندیداها و مولفه های حضور افراد در هیات مدیره آتی سازمان نظام پزشکی هم تصریح کرد: به طور کلی اغلب پزشکان کار سیاسی نمی کنند و خیلی هم مهارتی در این حوزه ندارند. بنابراین امیدوارم افراد با رویکرد سیاسی وارد این سازمان نشوند و منتخبان اشخاصی باشند که علاوه بر تخصص و دانش لازم دلسوز صنف و حقوق صنفی جامعه پزشکان باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: