کد خبر: ۱۵۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 04
از 60 سال پیش مساله پرستاری در منزل تعریف شد و امروز به جای ارائه همه خدمات پرستاری در بیمارستان، بخشی از آنها به خانه منتقل شده است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر شورای عالی بیمه خدمات درمانی از ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در منزل برای سال 1396 به بخش های اجرایی خبر داد که برای نخستین بار چندی پیش در هیات وزیران تصویب شده بود.

به گزارش شفا آنلاین، «احمد میدری» تصریح کرد: پرستاری در منزل بی شک یکی از نیازهای مبرم و حلقه گمشده نظام سلامت(Health) کشور است؛ فقدان دسترسی به مطب پزشکان در ساعت هایی از روز و شب و در تعطیلات، ترافیک شهری و دشواری جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات شبانه روزی و قابل دسترس را دوچندان می کند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از 60 سال پیش مساله پرستاری در منزل تعریف شد و امروز به جای ارائه همه خدمات پرستاری(Nursing) در بیمارستان، بخشی از آنها به خانه منتقل شده است.

به گفته وی، با عبور جمعیت سالمند از مرز هشت درصد و استقرار پدیده سالمندی در کشور حمایت از خدمات پرستاری در منزل بیش از گذشته ضرورت یافته است تا هم محدودیت‌های بیماران و سالمندان در مراجعه به مراکز درمانی حل شود و هم هزینه‌های سیستم به سبب اشغال تخت‌های بیمارستانی کاهش یابد.

میدری یادآوری کرد: برای استفاده از خدمات پرستاران در منزل تاکنون هیچ تعرفه مصوبی وجود نداشت و برای نخستین بار شورای عالی بیمه خدمات درمانی ای تعرفه را تعیین و هیات وزیران آن را تائید کرد.

برچسب ها: پرستاری ، سلامت ، سالمندان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: