کد خبر: ۱۵۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 21
گروه ویژه اقدام مالی نشست ۶ روزه خود را در اسپانیا آغاز کرده است. در نشست سال گذشته، ایران به مدت ۱۲ ماه از لیست سیاه تعلیق شد تا اقداماتی در جهت اصلاح فرایندهای بانکی انجام دهد.
شفا آنلاین>بیمه و بانک>گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نشست ۶ روزه خود را در اسپانیا آغاز کرده است. در نشست سال گذشته، ایران به مدت ۱۲ ماه از لیست سیاه تعلیق شد تا اقداماتی در جهت اصلاح فرایندهای بانکی انجام دهد.

به گزارش شفا آنلاین،فرصت یک ساله ایران برای عمل به برخی تعهدات در زمینه مبارزه با پولشویی به پایان رسیده است و گروه ویژه اقدام مالی باید به بررسی شرایط ایران در این زمنینه بپردازد؛ این احتمال وجود دارد که گروه اقدام مالی در نشست فعلی خود به بررسی اقدامات ایران طی یک سال گذشته بپردازد و در این زمینه تصمیم‌گیری داشته باشد.

نشست سالانه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از روز یکشنبه آغاز شده و به مدت ۶ روز به میزبانی دولت اسپانیا در شهر والنسیا ادامه دارد. نشست مجمع عمومی گروه ویژه اقدام مالی فردا، چهارشنبه، باحضور ۸۰۰ نفر از اعضای شبکه جهانی FATF  از ۱۹۸ کشور جهان و همچنین نمایندگانی از سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برگزار می‌شود.

نشست جاری FATFآخرین نشست تحت ریاست اسپانیاست و اعضا طی ۳ روز آینده طبق دستور جلسه به بررسی مسائل مربوط به مبارزه با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم و شفافیت مالی در جهان و کشورهای مورد نظر این نهاد بین‌المللی می پردازند.

دراین نشست اقدامات ایرلند و دانمارک در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین وضعیت مالی کشورهایی که طی یک سال گذشته دچار کسری بودجه شدید بوده اند بررسی خواهد شد. برزیل و افریقای جنوبی جزء این کشورها هستند.

گروه ویژه اقدام مالی(FATF)  که پولشویی در جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد، سال گذشته در نشستی با حضور ۳۷ عضو خود که در کره جنوبی برگزار شد، حضور ایران در لیست سیاه را مورد تعلیق قرار داد تا پس از این مدت عملکرد ایران در زمینه مبارزه با پولشویی را مورد بررسی قرار دهد و تصمیم بعدی را اتخاذ کند.

گروه ویژه اقدام مالی ۴ تیر ۹۵ با استقبال از تعهدات ایران برای بهبود تدابیر مقابله با پولشویی، برخی از محدودیت‌ها علیه ایران را به مدت یک سال معلق کرد.

طبق این تصمیم اعلام شد که اگر ایران در ۱۲ ماه آینده موفق نشود پیشرفت لازم را انجام دهد سازمان FATF مجددا تدابیر معلق شده علیه ایران را اعمال خواهد کرد و اگر ایران در مدت مذکور به تعهداتش عمل کند، FATF اقدامات بعدی را مورد ملاحظه قرار خواهد داد. این سازمان از ایران خواست به طور کامل به رفع کاستی‌ها در مقابله با پولشویی و بویژه فاینانس تروریسم بپردازد.

در نشست کره جنوبی سازمان FATF، آمریکا و ۳۶ عضو دیگر این سازمان از تعهد ایران برای رسیدگی به کاستی‌ها در مقابله با پولشویی و مبارزه با فاینانس تروریسم استقبال کردند. ایران همچنین خواستار مساعدت فنی در این تلاش است.

اعضای FATF به منظور حمایت از سیستم مالی جهانی علیه کشورهایی که در لیست سیاه این سازمان قرار دارند تدابیر محدودکننده ای را اعمال می‌کنند. این سازمان که سه بار در سال دیدار می‌کند، اعلام کرد بانکها باید در روابط تجاری و مبادلات با شهروندان ایرانی، کنترلهای لازم را اعمال کنند.

برچسب ها: بیمه ، بانک ، مبارزه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار