کد خبر: ۱۵۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 21
مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد
علی دباغ بیان کرد: تعرفه‌های خدمات پزشکی و تشخیصی با تصویب هیات دولت در روز 28 خرداد مشخص و اعلام شد و اغلب تعرفه‌های این خدمات با رشد متوسط پنج درصد بیشتر شد.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: کاهش 25 درصدی تعرفه خدمات بیهوشی منصفانه و منطقی نیست و از شورای عالی بیمه می‌خواهیم این تعرفه‌ها را بازنگری کند.


به گزارش شفاآنلاین،علی دباغ روز چهارشنبه افزود: تعرفه‌های خدمات پزشکی و تشخیصی با تصویب هیات دولت در روز 28 خرداد مشخص و اعلام شد و اغلب تعرفه‌های این خدمات با رشد متوسط پنج درصد بیشتر شد.
وی گفت: با این حال برخی تعرفه‌های خدمات پزشکی کاهش پیدا کرد که البته کاهش تعرفه‌های پزشکی در سال‌های اخیر سابقه نداشته است اما مسئله این است که بیشترین کاهش تعرفه برای خدمات رشته بیهوشی در نظر گرفته شد و تقریبا تعرفه تمام خدمات رشته بیهوشی 25 درصد کاهش پیدا کرد.
دبیر انجمن بیهوشی قلب ایران افزود: رشته بیهوشی از جمله رشته‌های بسیار حساس پزشکی است که خدمات آن با مرگ و زندگی مردم در ارتباط است و هیچ بیمارستانی بدون حضور متخصص بیهوشی (Anesthesiologist)نمی‌تواند به مردم خدمات رسانی کند و خدمات اتاق‌های عمل جراحی، بخش‌های آی سی یو و درمان دردهای حاد و مزمن به حضور متخصص بیهوشی بستگی دارد.
وی گفت: حدود چهار هزار متخصص بیهوشی در کشور شاغل هستند و اکنون در حالی که تورم در تعرفه انواع خدمات مشاغل مختلف در کشور وجود دارد و حتی تعرفه‌های خدمات سایر رشته‌های علوم پزشکی و نیز خدمات هتلینگ بیمارستانی با رشد حدود 5درصدی مواجه شده است، کاهش 25 درصدی تعرفه خدمات بیهوشی منصفانه و عادلانه نیست.
استاد بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: پیشنهاد مشخص متخصصان بیهوشی ایران این است که کمیته کارشناسی برای بازنگری در تعرفه خدمات بیهوشی در شورای عالی بیمه(High Insurance Council) تشکیل شود و این تعرفه‌ها بازنگری و اصلاح شود.
وی تاکید کرد:‌ خدمات بیهوشی از جمله خدمات پرریسک پزشکی است و اگر متخصصان این رشته دچار سرخوردگی و نارضایی شوند، امر خوشایندی در مسیر ارائه خدمات پزشکی در کشور نیست.
دباغ در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره میزان رشد تعرفه خدمات بیهوشی در سه سال گذشته گفت: رشد این تعرفه‌ها مانند اغلب تعرفه‌های خدمات پزشکی دیگر در سه سال گذشته بیش از 100درصد بوده و بیش از دو برابر شده است اما تعرفه هیچ رشته های در سال 96 با توجیه جبران کسری بودجه بیمه ها، 25 درصد کاهش نیافته است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: