کد خبر: ۱۵۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
برای نخستین بار ابی و ایرن که از ناحیه سر به هم چسبیده بودند حالا در دو تخت مجزا می خوابند
شفا آنلاین>سلامت>جراحان توانستند طی یک جراحی پیچیده و منحصربفرد، دوقلوی به هم چسبیده از ناحیه سر را با موفقیت از یکدیگر جدا کنند.

به گزارش شفا آنلاین، ساینس الرت در گزارشی نوشت: برای نخستین بار ابی و ایرن که از ناحیه سر به هم چسبیده بودند حالا در دو تخت مجزا می خوابند.

این دو دختر ۱۰ ماهه اهل کارولینای شمالی هستند و با سرهای به هم چسبیده به دنیا آمده بودند که اتفاقی نادر در علم پزشکی به شمار می آید.

جراحان درحالی این جداسازی را با موفقیت در بیمارستان کودکان فیلادلفیا انجام دادند که از ماهها قبل تمامی جوانب امر را به طور موشکافانه مورد بررسی قرار داده بودند.

جس تیلور از جراحان پلاستیک که به همراه گئورگی هر این جراحی پیچیده را هدایت می کرد گفت: جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده نیاز به جراحی بسیار پیچیده ای دارد که پس از آن نیز مدت طولانی باید بگذرد تا حال عمومی هر دو مساعد شود. با این حال ما نسبت به نتیجه مثبت این جداسازی بسیار خوشبین هستیم.

به گفته تیلور، این دوقلوها که دیگر به هم متصل نیستند تحت مراقبتهای شدید پزشکی قرار دارند.

به طور کلی به دنیا آمدن دوقلوهای چسبیده به هم اتفاقی نادر محسوب می شود به طوریکه از هر ۲۰۰ هزار مورد تولد، تنها یک مورد به هم چسبیده هستند. در این میان دوقلوهای از سر به هم چسبیده جزء نادرترین موارد تولد از این نوع به حساب می آیند. آمارها نشان می دهد تنها دو درصد از دوقلوهای به هم چسبیده از نوع به هم متصل از ناحیه سر هستند.

این دوقلوها ۱۰ ماه زودتر از موعد اصلی و به صورت سزارین به دنیا آمدند و از آن زمان پزشکان شرایط را برای جداسازی آنها مورد بررسی قرار می دادند.

جراحان در این عمل پیچیده از پیشرفته ترین فناوری اسکن و مدلسازی سه بعدی مغز برای پیدا کردن ایمن ترین شیوه جراحی و جداسازی دوقلوها استفاده کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: