کد خبر: ۱۵۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
بشیر خالقی درباره خبر جدید وزیر بهداشت در مورد افتتاح رصدخانه سلامت از سوی رییس جمهور تا قبل از پایان دولت یازدهم، گفت: افتتاح رصدخانه سلامت اقدام مثبتی از سوی وزارت بهداشت است زیرا با راه اندازی آن مردم می توانند از نوع بیماری‌ها و شیوع جغرافیایی آن در مناطق مختلف کشور آگاهی پیدا کنند.

شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شناسایی جغرافیایی انواع بیماری ها با راه اندازی رصدخانه سلامت محقق می شود.

به گزارش شفاآنلاین،بشیر خالقی درباره خبر جدید وزیر بهداشت در مورد افتتاح رصدخانه سلامت از سوی رییس جمهور تا قبل از پایان دولت یازدهم، افزود: افتتاح رصدخانه سلامت اقدام مثبتی از سوی وزارت بهداشت است زیرا با راه اندازی آن مردم می توانند از نوع بیماری‌ها و شیوع جغرافیایی آن در مناطق مختلف کشور آگاهی پیدا کنند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر مشخص شود کدام بیماری در کدام یک از استان ها شیوع بیشتری دارد می توان علت را شناسایی کرد و اقدامات پیشگیرانه ای برای کنترل آن به کار برد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: واقعیت آن است که در برخی از شهرها بیماری های مختلفی شیوع دارد که اغلب مزمن بوده که باید بر اساس توزیع جغرافیایی همان بیماری اقدامات پیشگیرانه ای را به کار گرفت زیرا این مهم یکی از رویکردهای اصلی طرح تحول سلامت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال اگر در برخی از استان ها بیماری سرطان شیوع زیادی دارد باید علت آن بررسی شده و درنهایت بتوان برای مبارزه و کنترل آن راهکاری اندیشید که رسیدن به این هدف با راه اندازی رصدخانه سلامت محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی(parliament)، گفت: بدون شک باید بعد از شناسایی مناطقی که بیشترین بیماری های مزمن را در خود جای داده، اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی به مردم در دستور کار قرار گیرد تا بتوان به مبارزه با این بیماری ها اقدام کرد.

 پیش از این وزیر بهداشت (minister of health)از افتتاح رصدخانه سلامت توسط رییس جمهور تا قبل از پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: منظور از رصد سلامت این است که مردم ایران بتوانند به روز از بار بیماری‌ها، نوع بیماری‌ها، توزیع جغرافیایی آن و اقدامات مورد نیاز آگاهی پیدا کنند و بهداشت محیط نیز به این سامانه اضافه خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: