کد خبر: ۱۵۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 15
در سال 2016 میلادی در هر 10 ثانیه یک مورد اهدای خون صورت گرفت که از این طریق 660 هزار بیمار درمان شدند
شفا آنلاین>سلامت>مرکز ملی خون وابسته به موسسه عالی بهداشت ایتالیا به مناسبت روز جهانی اهدای خون اعلام کرد: در هر 10 ثانیه یک مورد اهدای خون در ایتالیا صورت می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، مرکز ملی خون ایتالیا روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی خون که در وزارت بهداشت این کشور برگزار شد، افزود: در سال 2016 میلادی در هر 10 ثانیه یک مورد اهدای خون صورت گرفت که از این طریق 660 هزار بیمار درمان شدند.

این مرکز اعلام کرد: در سال گذشته میلادی سه میلیون مورد اهدای خون به ثبت رسید.

مرکز ملی خون ایتالیا تصریح کرد: سن اهدا کنندگان خون در ایتالیا حاکی از پیر شدن جمعیت این کشور است چرا که اغلب آنها از 46 تا 55 سال سن دارند درحالی که شمار اهداکنندگان از 18 تا 25 سال رو به کاهش هستند.

بیشترین موارد اهدای خون در استان شمالی 'فریولی ونتزیا جولیا' صورت می‌گیرد که برابر با 40.2 نفر در قبال هر 1000 شهروند است و پایین‌ترین آمار مربوط به استان جنوبی کالابریا است که 19.9 نفر در قبال هر 1000 نفر است. متوسط ملی این تناسب 27.8 نفر در ازای هر یکهزار شهروند است.

'بئاتریچه لورنتزین' وزیر بهداشت ایتالیا نیز در این باره گفت که سیستم درمانی کشور از نظر اهدای خون به خودکفایی رسیده است.

'ویتنیس اندریوکایتیس' کمیسر اروپایی نیز به مناسبت روز جهانی اهدا خون اعلام کرد که شهروندان اروپا هر سال 26 میلیون واحد خون به بیمارستان‌ها اهدا می‌کنند.

اهدای خون زمانی صورت می‌گیرد که یک فرد سالم داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می‌‌کند. خون اهدا شده پس از انجام آزمایش‌‌های غربالگری(Screening) و تأیید سلامتی برای تهیه فراورده‌های خونی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و یا از طریق بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می‌شود.

مهمترین اثر اهدای خون(Blood donation)، نجات جان انسان‌ها و آگاهی از سلامت جسمانی است. تحقیقات نشان می‌دهد که اهدای مکرر خون به میزان زیادی فرد را در برابر ابتلا به بیماریهای قلبی وعروقی محافظت می‌کند و برای افراد سالم زیانی ندارد و موجب جلوگیری از ابتلای آنها به بیماری‌ها نیز می‌شود. هر فرد سالم از سن 17 تا 65 سال با حداقل وزن 50 کیلوگرم می‌تواند خون اهدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: