کد خبر: ۱۵۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 15
مصرف روزانه نوشیدنی‌های شیرین توسط خانم‌های مبتلا به دیابت بارداری، زمینه ساز افزایش قابل توجه نمایه توده بدنی و خطر مضاعف چاقی و دیابت در هفت سالگی کودک می‌شود.
       

شفا آنلاین:خانم‌های بارداری که در این دوران مستعد ابتلا به دیابت هستند باید از مصرف نوشابه‌های لایت<Light beverage consumption> یا بدون قند پرهیز کنند؛ زیرا این نوشیدنی‌ها زمینه چاقی در کودک را افزایش می‌دهد.


به گزارش شفا آنلاین:نتایج جدید بررسی محققان نشان می‌دهد مصرف روزانه نوشیدنی‌های شیرین توسط خانم‌های مبتلا به دیابت بارداری، زمینه ساز افزایش قابل توجه نمایه توده بدنی و خطر مضاعف چاقی و دیابت در هفت سالگی کودک می‌شود.


محققان انستیتو ملی سلامت کودک (NICHD) آمریکا وضعیت سلامت 918 مادر و کودک را طی هفته‌های 21 تا 30 بارداری و سپس 6 تا 18 ماهگی کودک بررسی کردند. طی این مدت، مادران موظف به پاسخگویی سوالاتی راجع به تغذیه و نمایه توده بدنی فرزندان بودند و وزن کودکان نیز در زمان تولد، 5 ماهگی، یک سالگی و 7 سالگی اندازه گیری شد. پس از رسیدن کودک به سن 7 سالگی، پرسشنامه‌ای در زمینه سلامت و رشد کودک در اختیار والدین قرار گرفت.

نتایج به دست آمده نشان داد حدود نیمی (4/45درصد) مادران طی دوران بارداری نوشیدنی‌های حاوی مواد شیرین کننده را مصرف کرده بودند. محققان دریافتند احتمال تولد کودک با وزن بالا در زمان تولد در این گروه مادران 60درصد بیشتر از بقیه است. این شرایط در مورد پسران بیش از دختران قابل توجه است. فرزندان مادرانی که در دوران بارداری از نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کرده و آب را به عنوان مهم‌ترین نوشیدنی غالب انتخاب می‌کردند نیز در سن هفت سالگی از خطر چاقی در امان بودند. در حالی که نوشابه‌های لایت و معمولی تاثیر یکسانی در بروز اضافه وزن و چاقی کودک در این سن دارند.
سپید
www.Top Santé.fr

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: