کد خبر: ۱۵۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 12
هورمون ها تاثیر زیادی بر روی سلامتی افراد دارد که با برهم خوردن تعادل هورمونی در بدن سطح سلامتی انسان ها نیز برهم می خورد
شفا آنلاین>سلامت>ترشح کم هورمون استروژن در زنان با عث بروز مشکلاتی در بدن زنان می شود.

به گزارش شفا آنلاین،هورمون ها تاثیر زیادی بر روی سلامتی افراد دارد که با برهم خوردن تعادل هورمونی در بدن سطح سلامتی انسان ها نیز برهم می خورد. استفاده از داروهای مختلف بارداری(Pregnancy) بر روی هورمون های بدن تاثیر مستقیمی می گذارد.و در بعضی از مواقع یک عدم تعادل هورمونی را در بدن اسیب ایجاد می کند.
 
در زمانی که زنان طی یک دوره 21 تا 35 روز دچار یائسگی(Menopause) می شوند علت اصلی این مسئله می تواند برهم خوردن هورمون ها و تغذیه نشدن استروژن و پرواستروژن های بدن باشد که دوره های نامنظم بروز چنین عارضه ای نشان دهنده بیماری  سندروم تخمدان است.

اگر افراد دچار کمبود خواب هستند و در طول شب خوابشان نمی برد این مسئله نشان دهنده عدم تعادل هورمون در بدن است به طوری که ترشح کم هورمون استروژن  در بدن سبب تعریق و گرگرفتگی شبانه در افراد می شود.

مشکلات پوستی که در اثر گذر از دوره جوانی است به نوعی نشان دهنده کارکرد ضعیف هورمون های بدن افراد است  به طوری که کار کرد ضعیف هورمون ها در بدن در مردان و زنان غده های پوستی را ایجاد می کند.
 
هورمون استروژن تاثیر زیادی بر انتقال دهنده های عصبی در مغز می گذارد و همین مسئله باعث بروز آلزایمر(Alzheimer) و مشکلات حافظه در افرادمی شود و عدم تعادل هورمون استروژن می تواند سلول های عصبی را تحت تاثیر منفی قرار دهد.
 
هنگامی هورمون های استروژن تغذیه و به خوبی ترشح نشوند اعضای بدن دچار مشکلات متعددی چون  اسهال, درد معده , نفخ , و حالت تهوع  و همچنین مشکلات گوارشی و خستگی مفرط بشود.
 
خستگی افراد یکی از علل شایع عدم تعادل هورمونی دربدن است و اگر هورمون پروژستون در زنان به خوبی ترشح نشود همیشه آنها دچار کمبود خواب و خستگی هستند.
 
تغییرات در میزان ترشح هورمون استروژن می تواندخلق و خوی زنان را تند و آنها را عصبی کند و اگرترشح هورمون  استروژن بر دوپامین سروتونین غلبه کند تاثیر منفی بر انتقال دهنده های مغز می گذارد.
 
عدم تعادل در ترشح هورمون استروژن در زنان باعث ایجا یک بی نظمی در وزن آنها می شود زیرا این هورمون مصرف مواد غذایی را تنظیم می کند.
 
ترشح کم هورمون استروژن در زنان باعث بروز سردرد های متناوب می شود و میزان سردرد ارتباط مستقیمی با میزان کمبود ترشح استروژن دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: