کد خبر: ۱۵۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 11
یک مطالعه جدید چنین مطرح می کند که تغییرات آب و هوایی ممکن است میزان مواجهه افراد با قارچ های بیرون خانه را که می توانند برای سلول های راه های هوایی آسیب زننده باشند بیشتر کرده و منتهی به افزایش خطر بروز آسم و علایم آلرژی شود.
شفا آنلاین: محققان دانشگاه مینسوتا و مایو کلینیکی در روچستر معتقدند که قارچ های پراکنده ای که آلترناریا آلترناتا نامیده می شوند، هاگ های خود را در آب و هوای خشک و گرم اواخر تابستان و اوایل پاییز تولید می کنند. تحقیق قبلی نشان داده بودند که در شرایطی که سطح دی اکسید کربن بالاست، قارچ ها میزان هاگ تولیدی خود را 3 برابر می کنند.

به گزارش شفا آنلاین:می دانیم که افزایش میزان دی اکسید کربن، به دلیل تغییرات جوی<Climate change> سال های اخیر است. در برخی از افراد مواجهه با اسپورها می تواند شروع کننده علایم آلرژی و آسم باشد. در این مطالعه، محققان سلول های بدست آمده از لایه داخلی مجاری تنفسی انسان را در معرض قارچ آلترناریا قرار دادند و دریافتند که میزان تخریب سلولی به شدت افزایش می یابد. نتایج تحقیق اخیر در شماره جدید نشریه فیزیولوژی سلولی آمریکا به چاپ رسیده است. بر اساس آنچه در آخر این مقاله نوشته شده، بالا رفتن میزان دی اکسید کربن اتمسفر، مرتبط است با تغییرات آب و هوایی زمین و در نتیجه آن میزان مواجهه باآلترناریا و پاسخ دهی حساسیتی سیستم ایمنی به این هاگ ها هم افزایش می یابد.
منبع:HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: