کد خبر: ۱۵۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 09
محققان دانشگاه نورث کارولینا در چاپل هیل آمریکا با بررسی آخرین نوشته های بیماران سرطانی و عروقی و اعدامی ها پی بردند که احساس بسیاری خوبی به انسانِ دم مرگ دست می دهد
شفا آنلاین>اجتماعی> فکر کردن به مرگ ، اکثر ما را دچار ترس و نگرانی می کند ولی جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از مردم در آستانۀ مرگ احساس بسیار خوبی دارند.

به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشگاه نورث کارولینا در چاپل هیل آمریکا با  بررسی آخرین نوشته های بیماران سرطانی و عروقی و اعدامی ها پی بردند که احساس بسیاری خوبی به انسانِ دم مرگ(Death) دست می دهد.

محققان نوشته های بیماران سرطانی و عروقی و اعدامی را با نوشته های داوطلبان مقایسه کردند داوطلبانی که از آنها خواسته شده است که مرگ را در یک قدمی خود تصور کنند و آخرین چیزی را که به ذهنشان می رسد، بنویسند.

مقایسۀ نوشته های این دو گروه نشان می دهد که افرادی که به مرگ نزدیک تر هستند ، جملات بهتری به کار می برند ولی کلمات داوطلبان حاکی از بدبینی و ترس است.

این تحقیقات که مجله علم روانشناسی(Psychology) آن را منتشر کرد ، حاکیست: افراد مبتلا به بیماری های خطرناک و کسانی که به اعدام محکوم شده اند، در نوشته های خود به اموری همچون دین و خانواده می پردازند. محققان معتقدند که چنین اموری به فردی که مرگ را در یک قدمی خود می بیند ، آرامش می دهد.

پرفسور "کورت گرِی" استاد گروه تحقیقاتی می گوید : جسم و روح انسان به صورت باورنکردنی با شرایط زندگی روزانه سازگار می شود چه این شرایط مربوط به مرگ باشد یا چیزی دیگر.

گری می افزاید : پرداختن به جنبۀ منفی مرگ حاصل اعتقادات رایج است ولی تحقیقات ما نشان می دهد که مرگ بیش از آنچه مردم تصور می کنند ، دارای جنبۀ مثبت است.
برچسب ها: سرطان ، روانشناسی ، مرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: