کد خبر: ۱۵۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 08
به گفته‌ی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران، یک مرکز تحقیقاتی جدید در انستیتو کانسر ایران‌ و نیز اولین پژوهشکده‌ی سرطان در کشور تأسیس شده است.
شفا آنلاین:دکتر کاظم زنده‌دل به طرح ثبت سرطان در کشور اشاره کرد و گفت، پیش از این در تعیین اولویت‌ها مشکل داشتیم و نمی‌دانستیم شیوع کدام سرطان‌ها در کشور بیشتر است و تعداد دقیق بیماران مبتلا به سرطان <Cancer Patients>چقدر است.

به گزارش شفا آنلاین: اما اکنون با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایی که انجام شده است، مراکز ثبت سرطان در تمام استانها راه‌اندازی شده و در حال حاضر در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و گلستان عدد دقیق سرطان را به دست آورده‌ایم و با ادامه‌ی همین روند در آینده به دقیق‌ترین آمار در خاورمیانه خواهیم رسید.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2012 ، در ایران سالانه 85 هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شدند و نیز 50 هزار نفر مرگ ناشی از سرطان داشتند. این آمار در حال حاضر به سالانه 100 هزار نفر مبتلا به سرطان و نیز 50 تا 100 هزار نفر مرگ ناشی از سرطان تغییر کرده است. او در ادامه توضیح داد که از سال 2012 تا کنون در تمام دنیا سالانه شاهد رشد 5 تا 10 درصدی آمار ابتلا به سرطان بوده‌ایم که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و آمار در حال افزایش کشور ما نیز مشابه سایر کشورهاست.

 

دکتر زنده‌دل به تصویب راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی جدید در انستیتو کانسر ایران اشاره کرد و گفت هم‌اکنون 3 مرکز تحقیقات فعال در انستیتو کانسر ایران داریم و چهارمین مرکز هم در مرحله‌ی تصویب است.

او افزود که مأموریت ما انتشار نتایج تحقیقاتی است که در زمینه‌ی علوم پایه، اپیدمیولوژی و بالینی انجام می‌شود و بر اساس این نتایج و شواهد در حوزه‌ی کنترل سرطان تصمیم‌گیری‌های بهتری خواهد شد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین از تأسیس اولین پژوهشکده‌ی سرطان خبر داد و گفت که در حال توسعه‌ی تحقیقات ثبت سرطان در زمینه‌های جمعیتی و بیمارستانی و به‌روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی هستیم.

 

دکتر کاظم زنده‌دل گفت: «برای دستیابی به اهداف تحقیقاتی کنترل سرطان نیازمند دریافت کمک و حمایت‌ها در سطوح مختلف هستیم. اطمینان دارم نتایج این تلاش‌ها که با هدف رفع مشکلات سلامت صورت می‌گیرد، الگوی خوبی برای توسعه تحقیقات کاربردی در کشور خواهد شد»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: