کد خبر: ۱۵۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 06
در آستانه روز جهانی تومور مغزی اعلام شد:
دکتر عظیم مهرور گفت: سردرد شدید، تهوع و استفراغی که به علت بیماری‌های عفونی یا مسمومیت غذایی ایجاد نشده است، تشنج، اختلال در بینایی، اختلال در شنوایی، عدم حفظ تعادل در هنگام ایستادن یا راه رفتن، دشواری در تکلم، ایجاد تغییر در رفتار و ویژگی‌های فردی و عدم تمرکز و توانایی مدیریت فعالیت روزمره از جمله علائم بالینی این نوع تومور است.
شفاآنلاین>سلامت>پزشک متخصص آنکولوژی کودکان در آستانه 18 خرداد، روز جهانی تومور مغزی، گفت: تومور مغزی ،پس از سرطان خون، شایع‌ترین نوع سرطان بین کودکان کشور به شمار می آید.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر عظیم مهرور افزود: سردرد شدید، تهوع و استفراغی که به علت بیماری‌های عفونی یا مسمومیت غذایی(food poisoning) ایجاد نشده است، تشنج، اختلال در بینایی، اختلال در شنوایی، عدم حفظ تعادل در هنگام ایستادن یا راه رفتن، دشواری در تکلم، ایجاد تغییر در رفتار و ویژگی‌های فردی و عدم تمرکز و توانایی مدیریت فعالیت روزمره از جمله علائم بالینی این نوع تومور است.
این آنکولوژیست کودکان به والدین توصیه کرد پس از مشاهده این علائم به منظور اطمینان خاطر یا تشخیص به موقع به پزشک متخصص کودک مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: تشخیص زودهنگام، یکی از مهم‌ترین عوامل درمان این بیماری است.
رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک ادامه داد: برای درمان این نوع تومور، کودکان مبتلا به 2 رده سنی کمتر از سه سال و بیشتر از سه سال تقسیم می‌شوند چرا که براساس سن کودک، نحوه درمان متفاوتی توصیه می‌شود.
مهرور، جراحی را یکی از درمان‌های مؤثر در تومورهای مغزی عنوان کرد و گفت: متناسب با اندازه و محل قرار گیری تومور می‌توان جراحی را برای بیمار توصیه کرد. اما گاهی به دلیل آنکه تومور در بخشی از مغز قرار گرفته که جراحی زمینه اختلالات بسیار مهمی را در بیمار ایجاد می‌کند، رادیوتراپی پیشنهاد می‌شود. هرچند که برای کودکان زیر سه سال علاوه بر اقدام جراحی از شیمی درمانی نیز استفاده می‌شود.
وی تاکید کرد: سن، محل تومور، علائم بالینی، زمان تشخیص و محیا بودن شیوه‌های تشخیص و درمان از عوامل مهم در درمان تومور مغزی (Brain Tumor)به شمار می آید.
رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک یادآور شد: متخصصان کودک باید نسبت به علائم بالینی این تومور آگاه باشند و با تشخیص به موقع، زمینه بهبودی هر چه بیشتر کودکان مبتلا به تومور مغزی را فراهم کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: