کد خبر: ۱۵۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 06
رئیس سازمان غذا و دارو؛
دکتر رسول دیناروند در واکنش به گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰ مبنی بر واردات سرم، تاکید کرد: ۵ شرکت تولید کننده داخلی، سرم مورد نیاز کشور را تامین می کنند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: واردات سرم از نیمه دوم سال ۹۵ متوقف شده است.

به گزارش  شفاآنلاین، دکتر رسول دیناروند در واکنش به گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰ مبنی بر واردات سرم، تاکید کرد: ۵ شرکت تولید کننده داخلی، سرم مورد نیاز کشور را تامین می کنند.

وی افزود: با ورود مجدد تولیدات سرم دو شرکت تولید کننده سرم، واردات از نیمه دوم سال ۹۵ متوقف شد.

دیناروند گفت: واردات سرم(Import serum) مربوط به اوخر سال ۹۴ و سال ۹۵ است که تولید دو شرکت از ۵ شرکت تولید کننده محلول های حجیم تزریقی (سرم های تزریقی) متوقف شده بود و برای جلوگیری از بحران کمبود سرم و ایجاد چالش در درمان بیماران بستری، اجازه واردات معادل سه ماه نیاز کشور داده شد.

وی ادامه داد: با ورود مجدد دو شرکت مذکور به عرصه تولید، واردات سرم هم در نیمه دوم سال ۹۵ متوقف گردید و در حال حاضر هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت اظهارداشت: سازمان غذا و دارو افتخار می کند که همواره با مدیریت منطقی و تصمیمات به موقع، تامین داروهای مورد نیاز بیماران را در اولویت کاری خود قرار داده است، ضمن اینکه در سه سال اخیر واردات دارو(Drug imports) به کشور نسبت به مدت مشابه در دولت قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: